סגור

אלפרד אקירוב לכלל החזקות: מתנגד לרכישת MAX, קורא לצרף דירקטורים מטעמי

בעל השליטה באלרוב נדל"ן מחזיק ב-15% מהחברה האם של כלל ביטוח; לטענתו עסקת רכישת חברת כרטיסי האשראי ב-2.47 מיליארד שקל חריגה בגודלה; אלרוב, שמבקשת לצרף שני דירקטורים חיצוניים לדריקטוריון כלל החזקות, מסבירה כי צירופם יאפשר לבחון את העסקה מחדש

אלפרד אקירוב שלח הבוקר נייר עמדה לכלל החזקות במסגרתו פירט את היתרונות של צירוף דירקטורים חדשים מטעמו לדירקטוריון חברת הביטוח. עוד עולה מבין השורות במכתב כי אקירוב, אשר מחזיק 15% בכלל החזקות, מתנגד לעסקת הענק עליה חתמה החברה – רכישת השליטה ב-MAX (מקס) - או לכל הפחות דורש שתיבחן מחדש.


כזכור, כלל החזקות סיכמה על רכישת חברת כרטיסי האשראי מקס, לפי שווי של 2.47 מיליארד שקל, מידי בעלת השליטה קרן ורבורג פינקוס בחודש שעבר. חברת אלרוב, בשליטת אקירוב, מסבירה בנייר העמדה כי עסקת מקס היא חריגה ביותר בשל היקף ההשקעה האדיר ומשום שאינה חלק מעסקי הליבה של החברה עד כה. על כן להשקפתה של אלרוב, מדובר בעסקה גורלית עבור חברת האחזקות. אלרוב, שמבקשת לצרף את דוד גרנות ואהרון פוגל לדריקטוריון כלל החזקות, מסבירה כי צירופם כדירקטורים חיצוניים תאפשר לבחון את העסקה מחדש והאם היא מועילה עם החברה.

1 צפייה בגלריה
מוסף שבועי 25.11.21 אלפרד אקירוב
מוסף שבועי 25.11.21 אלפרד אקירוב
אלפרד אקירוב
(צילום: יונתן בלום)

בכלל החזקות מכהנים היום 8 דירקטורים. אקירוב השתמש בזכותו כבעל מניות בחודש שעבר עוד לפני החתימה על עסקת מקס, והציע להרחיב את דירקטוריון כלל אחזקות לכדי 10 נציגים על ידי צירופם של גרנות ופוגל.
אקירוב ביקש בסוף השנה שעברה היתר שליטה בכלל מרשות שוק ההון והוא עדיין ממתין לתשובת הרשות. בינתיים, עד אשר תתקבל החלטה, הוא בוחר במסלול שליטה עוקף - באמצעות המינויים המוצעים. בנייר העמדה שפורסם היום על ידי אקירוב הוא כצפוי מכחיש את הקשר הקיים בינו לבין הנציגים ומסביר כי אלו ישמשו כנציגיו ויפעלו בצורה עצמאית. ההצבעה על צירופם של גרנות ופוגל תעשה ב-23 במאי.
אקירוב ביקש בסוף השנה שעברה היתר שליטה בכלל מרשות שוק ההון והוא עדיין ממתין לתשובת הרשות. בינתיים, עד אשר תתקבל החלטה, הוא בוחר במסלול שליטה עוקף - באמצעות המינויים המוצעים
נייר העמדה פורסם לנוכח ההודעה הציבורית של דירקטוריון כלל על כך שהוא מתנגד למינויים - אך ההחלטה אינה בידיו אלא בידי בעלי המניות. הדירקטוריון הסביר כי ההחלטות לגבי חברת הביטוח נעשות בשיתוף עם הדירקטורים של כלל ביטוח, החברה הבת של כלל אחזקות, ועל כן הדירקטוריון המשותף כולל 14 דירקטורים שמספקים את מגוון ההתמחויות הנחוץ לניהול החברה.
בנוסף, הסביר הדירקטוריון כי הוא מבקש לשמור על איזון מגדרי וכהונתן של דירקטוריות בשיעור של לפחות 35% מדירקטוריון החברה ומינויים של גרנות ופוגל יחליש את האיזון. על הטענה האחרונה ענה אקירוב כי גם לאחר מינויים של האחרונים, שיעור הנשים יהיה 30% מהדירקטוריון (3 דירקטוריות מתוך 10).