סגור

עוד מהלך של אקירוב בכלל - מציע את גרנות ופוגל לדירקטוריון

בעל השליטה באלרוב, המחזיק ב-15% מכלל ביטוח - ושהגיש בקשה לקבלת היתר שליטה בחברה - מעוניין לחזק את כוחו בדירקטוריון באמצעות מינויים של דוד גרנות ואהרון פוגל. אקירוב מנמק את ההצעה שתובא לאסיפה בכך שאין בין החברים הקיימים אנשים עם בעלי הבנה בתחום הביטוח

אלפרד אקירוב מנסה להגדיל את כמות הדירקטורים בכלל ביטוח עם שני נציגים נוספים מטעמו, מהלך שצפוי להעמיק את השפעתו בחברה. בעל השליטה באלרוב, אשר מחזיק 15% ממניות כלל ביטוח, מזמן אספה כללית של בעלי המניות, שבה יציע את דוד גרנות ואהרון פוגל לכהן כדירקטורים רגילים.
אקירוב ביקש בסוף השנה שעברה היתר שליטה בכלל מרשות שוק ההון והוא עדיין ממתין לתשובת הרשות. בינתיים, עד אשר תתקבל החלטה, הוא בוחר במסלול שליטה עוקף - באמצעות המינויים המוצעים האמורים. האספה צפויה להתכנס תוך חודשיים, מאחר שזימון האספה אמור להתבצע תוך שלושה שבועות מיום ההצעה והכינוס עצמו תוך 35 ימים.
2 צפייה בגלריה
דוד גרנות ממלא מקום יו"ר בזק
דוד גרנות ממלא מקום יו"ר בזק
דוד גרנות
(צילום: עופר חן)

על פי תקנות כלל, מספר חברי הדירקטוריון לא יפחת מ-5 ולא יעלה על 15, כולל את הדירקטורים החיצוניים. הדירקטוריון מונה היום 8 דירקטורים בהובלת היו"ר חיים סאמט, לצד רוני מליניאק, ורדה אלשיך, מלי מרגליות, מיה ליקוורניק (דירקטורית בלתי תלויה) והדירקטורים החיצוניים סמי מועלם, יאיר בר טוב ושמואל שוורץ.
אקירוב מנמק את ההרחבה בכך שהדירקטוריון אינו כולל אנשי ביטוח - החברים הגיעו מתחומים של עריכת הדין, שיפוט, ראיית חשבון, כלכלה וניהול אך ללא ניסיון מהותי בביטוח והפיננסים. על כן הציע את פוגל שסיים באוקטובר את תפקידו כיו"ר איילון ביטוח, לאחר שנתיים בתפקיד - ובעבר כיהן 13 שנה כיו"ר מגדל (ופינה את מקומו לאחר רכישת החברה על ידי שלמה אליהו שעבר לכהן כיו"ר בעצמו. בנוסף כיהן פוגל כדח"צ בחברת ביטוח ישיר.

2 צפייה בגלריה
אהרון פוגל עבר בנס טכנולוגיות אי די בי ו צים
אהרון פוגל עבר בנס טכנולוגיות אי די בי ו צים
אהרון פוגל
(צילום: אוראל כהן)

המועמד הנוסף, גרנות, כיהן כמנכ"ל הבנק הבינלאומי, מנכ"ל בנק דיסקונט ומנכ"ל בנק איגוד, וכן וכחבר מועצת המנהלים של חברת הביטוח הראל. גרנות כיהן גם כדירקטור באלרוב של אקירוב, כיו"ר בחברת סקורפיו של בני שטיינמץ שהורשע בעבירות שוחד ומרמה מחוץ לישראל - החברה עצמה הגיעה לחדלות פרעון. בנוסף הוביל את בזק כיו"ר במקום שאול אלוביץ' לאחר מעצרו על ידי רשות ניירות ערך.
זו לא הפעם הראשונה בה מציע אקירוב את גרנות לכלל. בסוף השנה שעברה העמיד מועמדותו לתפקיד דח"ץ אך המוסדיים העדיפו את שוורץ - הגופים המוסדיים שמחזיקים בשיעור הגבוה ביותר בכלל הם הפניקס (7.1%) והראל (7.4%). הבחירה בשוורץ פגעה במאמצי ההשתלטות של אקירוב על הדירקטוריון בשעתו.
אקירוב מתנגח בדירקטוריון כלל כבר כמה חודשים. בחודש ינואר יצא נגד זהות הדירקטורים בכלל בטענות כי אינם מתיישרים עם רשון בעלי המניות. לפני חודשיים, תקף במילים קשות את הדירקטורים וכינה אותם "חסרי הבנה". זאת לאחר שהדירקטוריון החליט לצאת להנפקת מניות, מהלך שהתפרש בפני אקירוב כרצון לדלל את אחזקתו וכוחו בחברה. לדבריו "הדבר היחיד שמעניין את הדירקטוריון זה כיסא היו"ר או דירקטור או המנכ"ל. תראה לי מישהו בדירקטוריון (של כלל) שמבין בפיננסים. יש שם עורך דין, שופט. לא מבינים את המטריה, וכל שני וחמישי עושים טעויות".