סגור
שקל דולר שקלים דולרים מט"ח
שקלים ודולרים (צילום: Igal Vaisman / Shutterstock)

הדולר קופץ מעל ל-3.78 שקלים ונסחר בשיא מאז ינואר

בעולם פועלים למנוע תגובה ישראלית למתקפה האיראנית, ובמערב מציעים להטיל סנקציות על איראן; היורו מטפס גם הוא ל-4.03 שקלים; האינפלציה העקשנית לא נותנת לו - יו"ר הפד פאוול מרחיק את היום בו הבנק יוריד ריבית

השקל נחלש היום (ד') אחר הצהריים והדולר מגיע לשיא של כמעט חצי שנה, ביחס לשערים היציגים.
הדולר מטפס ב-0.3% ביחס לשערו היציג שנקבע בשעות האחרונות, ומגיע לשער של 3.788 שקלים - שיא מאז 18 בינואר, אז הגיע המטבע במהלך היום ל-3.8 שקלים אך שערו היציג נקבע ברמה נמוכה יותר.
היורו מתחזק גם הוא ב-0.3% ונסחר תמורת 4.029 שקלים. בשווקים הבינלאומיים מטפס היורו ב-0.3% מול מקבילו האמריקאי וצמד המטבעות נסחר ברמה של 1.06 דולר ליורו.
במזה"ת ובעולם בכלל נערכים לתגובה ישראלית אפשרית למתקפה האיראנית על ישראל במוצאי שבת. המערב מפעיל לחץ על ממשלת ישראל שלא להגיב צבאית ובכך לשמר את הקואליציה העולמית נגד משטר האייתולות, ומציע בתמורה להטיל סנקציות חדשות על איראן.
ובנושא אחר שמשפיע על שוק המט"ח העולמי והמקומי: הריבית בארה"ב שעומדת על 5.5% כבר כמעט שנה, צפויה להישאר כך גם בהחלטות הריבית הבאות, כך משתמע מדבריו אמש של יו"ר הפדרל ריזרב ג'רום פאוול.
הבנק לא מרוצה מנתוני האינפלציה בארה"ב - שעלתה במפתיע בחודש מרץ ל-3.5% בחישוב שנתי, ורחוקה מהיעד של הבנק ל-2%, ועל כן יש להמתין זמן ממושך יותר משחשבו קודם, לפני הורדה ראשונה של הריבית.
"הנתונים האחרונים באופן ברור לא סיפקו לנו את הביטחון הנדרש - במקום זאת הם לימדו אותנו שייקח כנראה יותר ממה שחשבנו כדי להשיג את הביטחון הזה", אמר פאוול, באירוע של Wilson Center.