סגור

ועד עובדי בזק למוסדיים: "מינויו של תומר ראב"ד ליו"ר נעשה במחטף"

הוועד טוען כי ראב"ד שמונה כדי לאתר יו"ר לבזק פעל על מנת לקדם את עצמו לתפקיד: "הוא נטול הניסיון הנדרש כדי לכהן בתפקיד הבכיר ביותר בבזק"

ועד עובדי בזק יוצא נגד מינויו של תומר ראב"ד ליו"ר החברה, זאת במכתב שנשלח אל מנהלי ההשקעות של הגופים המוסדיים המחזיקים במניות בזק. במכתב, שעליו חתום איציק בסלו, יו"ר הוועד, נטען כי הליך הבחירה של ראב"ד פסול ובלתי חוקי.
ראב"ד שהוא גם נציג קרן סרצ'לייט בישראל, בעלת המניות הגדולה (26%) בבזק ומנכ"ל ביקום (שדרכה מחזיקה סרצ'לייט בבזק), נבחר בשבוע שעבר במקומו של גיל שרון שפרש אחרי שלוש שנים.
בסלו טוען כי מינויו של ראב"ד היא "מחטף" של סרצ'לייט, וקורא למוסדיים שמחזיקים ב־17% מבזק - כלל ביטוח, מגדל ביטוח והראל - לעצור את הליך המינוי. ככל הידוע, מינוי של יו"ר מבין חברי הדירקטוריון הקיימים, כמו ראב"ד, איננו דורש אישור של אסיפת בעלי המניות. רק אם אחד המוסדיים שמחזיק יותר מ־5% ממניות בזק יחליט לכנס אסיפה כללית ולהילחם במינוי, הדבר יהווה סיכון מסויים לראב"ד כי אז המוסדיים עשויים להציע מועמד אחר.
"ראב"ד נטול ניסיון ניהולי רלבנטי" טוען הוועד, "ודאי שלא כזה הנדרש על מנת לכהן בתפקיד הבכיר ביותר בקבוצת בזק, וניתן להניח כי בכל הליך איתור ומינוי תקין ראב"ד לא היה עובר אפילו את שלב הסינון הראשוני לתפקיד כה משמעותי".
לפי בסלו, ראב"ד מסר לוועד לפני הבחירה כי דירקטוריון בזק החליט שלא למנות ועדת איתור ליו"ר חדש ולהטיל על ראב"ד עצמו את תהליך האיתור והסינון של מועמד מתאים. לדברי הוועד נמסר לו עוד כי ראב"ד ירכז רשימת מועמדים, יבצע ראיונות לכל המועמדים ויחזור לדירקטוריון עם רשימת מועמדים מצומצמת שתורכב מהאנשים הבכירים והמנוסים ביותר. "היעלה על הדעת שמר ראב"ד, במקום למלא על התפקיד החשוב שהוטל עליו, יפעל לקדם את עצמו כמועמד יחיד לתפקיד, ושהדירקטוריון יקבל זאת ויאשר את המינוי התמוה", שואל בסלו במכתב.
במרץ השנה אישרה הממשלה לבזק להפוך לחברה ללא גרעין שליטה, מה שחיזק את ההערכות שסרצ'לייט, שהיתה מעורבת בקבלת האישור, מבקשת לממש את אחזקותיה בבזק. סרצ'לייט הכחישה כי יש לה כוונה כזו ורכשה מניות בהיקף קטן בשוק כדי להוכיח זאת. הקרן מחזיקה בבזק יחד עם דוד פורר שהוא מבעלי המניות בביקום.
לפי הוועד, "בתקופה כזו נדרשת זהירות כפולה ומכופלת כדי להבטיח את האינטרס של יתר בעלי העניין בחברה. שיקולים של בעל שליטה העוסק בהיערכות למכירת אחזקותיו עשויים להיות שונים משיקולים של כלל בעלי המניות".
הועד מבקש מהמוסדיים בעלי המניות לנקוט בכל האמצעים לעצור את הליך המינוי וטוען כי לנגד עיניו עומדת טובת החברה בלבד. המכתב מפתיע בעיקר לאור העובדה שנראה היה כי הסכם עבודה שנחתם לאחרונה הרגיע את הרוחות בין הוועד לחברה.
בזק בתגובה: "מינוי היו"ר בוצע עפ"י דין, לאחר בחינה ודיון מעמיקים בדירקטוריון ולווה על ידי היועצים המשפטיים, תוך מתן משקל לניסיונו הרב של ראב"ד, כישוריו והיכרותו העמוקה עם החברה ותחום פעילותה. נוכח העובדה שהדירקטוריון החליט לבחור באחד מחבריו, המוכר היטב לכל חברי הדירקטוריון, לכהן כיו"ר, ובהתאם לנהלי החברה, לא הייתה כל חובה וגם לא צורך מעשי בהקמת ועדת איתור".