סגור

פרשנות
הקרקס צריך לעזוב את העיר: בין יורם נוה לאלפרד אקירוב

קשה להאמין לאקירוב, כשהוא טוען שרכישת השליטה בכלל ביטוח היא לא נקמה. קשה יותר להאמין ליורם נוה, מנכ"ל חברת הביטוח, המתעקש שהנפקת המניות לא נועדה לשבש את התוכניות של בעל השליטה באלרוב

קשה להאמין לאלפרד אקירוב שרכישת השליטה בכלל ביטוח היא לא נקמה. קשה יותר להאמין ליורם נוה, מנכ"ל כלל ביטוח, שהנפקת המניות לא נועדה לשבש את התוכניות של אקירוב.

קרקס התירוצים שמחפה על פעולות אמוציונאליות יוכל להסתיים רק אם רשות ני"ע תדרוש ותפרסם את המסמכים שיספרו איך באלרוב החליטו לרכוש את השליטה בכלל ביטוח, ואיך בכלל ביטוח החליטו לצאת לגיוס ענק, שני בשנתיים, בשעה שאף חברת ביטוח אחרת לא ביצעה אפילו גיוס אחד.
חברה ללא גרעין שליטה היא מצב מפתה, אך לא נטול סיכונים בדמות מנהלים בינוניים שמבצרים את שליטתם בחברה. כך, אסנת רונן, יו"ר פרטנר, מיהרה לבצע הנפקת מניות לפני שנתיים, רגע אחרי שהחברה יצאה משליטת חיים סבן והפכה לחברה ללא גרעין שליטה.
דבר לא יצא מכך, למעט דילול בעלי המניות הקיימים, ובדומה לחברות אחרות במצב זה — פרטנר נסחרה בדיסקאונט מול המתחרות. מאז זינקה המניה ביותר מ־40% דווקא כי נודע שבעלים חדשים בדרך. גם כלל ביטוח נסחרת בדיסקאונט ביחס למתחרות. יש גם דוגמאות אחרות, כמו מגדל ביטוח שלא רווה נחת תחת שליטת שלמה אליהו, אבל שם הרגולטור מעורב בצורה משמעותית.
אקירוב לא ימונה לדירקטור בכלל וגם לא הילדים שלו. בלהט הרכישה הוא עושה שלל טעויות ונתקל ברוח נגדית, ציבורית ומשפטית. אם יצלח את המכשול המשפטי, יש לו סיכוי לזכות בכלל ביטוח. אבל האם התמורה שווה את המחירים שהוא משלם?
1 צפייה בגלריה
אלפרד אקירוב
אלפרד אקירוב
אלפרד אקירוב
(יונתן בלום)