סגור
השקת האב סקיוריטי הישראלית ב נאסד"ק במרכז התמונה עוזי מוסקוביץ' מנכ"ל החברה
הנפקת האב סקיוריטי הישראלית בנאסד"ק ב-2023 (צילום מסך: Nasdaq)

קרן הגידור דומיניון קפיטל מבקשת להכריז על האב סקיוריטי כחדלת פירעון

הקרן הגישה בקשה לביהמ"ש המחוזי, כשלטענתה חברת הסייבר נושאת כלפיה בחוב של 11.6 מיליון שקל, שמועד פירעונו חלף וכל ניסיון לגבות אותו כשל; תגובת האב: "מבקש חסר תום לב שמעולם לא השקיע בחברה"; מאז הנפקתה בנאסד"ק ב-2023 מניית האב נפלה ב-99%

קרן הגידור דומיניון קפיטל (Capital Dominion) מבקשת להכריז על האב סקיוריטי כחדלת פירעון. הקרן הגישה בקשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב יפו ביום שלישי, לאחר שלטענתה, האב נושאת בחוב, בהיקף של 11.6 מיליון שקל (3.1 מיליון דולר), שמועד פירעונו חלף וכל ניסיון לגבות מהחברה את כספי ההלוואה עלו בתוהו. על פי הקרן, התבהר לה כי "לא רק שלחברה אין אופק כלכלי, אין לה היתכנות כלכלית וספק רב אם אי פעם היה לה בשלב זה".
על פי הקרן, האב סקיוריטי ממשיכה להעמיק את חובותיה ולייצר התחייבויות חדשות בהיקף של מיליוני דולרים חרף היותה חדלת פירעון. את התביעה הגישה החברה בישראל, לאחר שביקשה להגיש בקשה דומה בניו יורק.
על פי התביעה, דומיניון קפיטל התקשרה בהסכם מימון עם האב וסיפקה לה, על פי התביעה, הלוואה לטווח קצר בסך 2.5 מיליון דולר. הריבית על הלוואה, במקרה של אי פירעון במועד, נקבעה בשיעור 24% בשנה. מועד הפירעון נקבע ל-28 באפריל 2023. תמורת ההלוואה הקצתה האב לדומיניון מיליון מניות רגילות, ובתוך כך דומיניון מחזיקה ב-4.6% במניות האב. על פי התביעה, למרות שחלפה כבר כמעט שנה, החוב לא הושב, והחברה לא השיבה גם לפניות הקרן, אולם העבירה הסכמים חדשים לצורך בחינה מחודשת של הפירעון.
דומיניון מסבירה כי האב אינה מסוגלת לשלם את התחייבויתיה והדו"חות הכספיים שלה מעידים על כך. את שנת 2022 חתמה האב סקיוריטי בהפסד נקי של 80 מיליון דולר והפסד כולל של 85.5 מיליון דולר. זאת בשעה שההפסד הנקי ב־2021 עמד על 13.1 מיליון דולר. זינוק של פי 6. בינואר־יוני 2023 האב סקיוריטי הפסידה 69 מיליון דולר, יותר מפי 3 בהשוואה להפסד בתקופה המקבילה. ההפסד העמיק גם בשל הוצאות מיזוג של 40 מיליון דולר.
בתביעתה, דומיניון מסתמכת גם על חשיפת כלכליסט שנוגעת לדבריו של המנכ"ל לשעבר על כך שהתחזיות של החברה בתחילת דרכה היו מנותקות מהמציאות. לדבריו רק לאחר שבחודשים האחרונים החברה ביצעה מספר רכישות היא יכולה להציג מוצר בשל להגנה מפני התקפות סייבר.
צניחה של 99% בשווי
הנפקת האב סקיוריטי בנאסד"ק הייתה אחת מההנפקות הבעייתיות שסיפקה השימוש בשיטת ה-SPAC בוול סטריט. בסוף פברואר השלימה האב סקיוריטי את המיזוג עם חברת הספאק מאונט ריינר (Mount Rainier Acquisition Corp) לפי שווי של 1.3 מיליארד דולר, זאת בשעה שבעת מחיקתה מהמסחר בת"א שווי החברה עמד על כרבע מיליארד דולר בלבד.
אולם המשקיעים שהשקיעו בהנפקת הספאק שהתמזג עם האב סקיוריטי פדו את ההשקעה שלהם, בהתאם לזכות שקיבלו בעת ההנפקה. גם משקיעי ה־Pipe, סבב הגיוס שנערך לאחר ההכרזה על המיזוג, לא העבירו את הכספים שהבטיחו, מה שאילץ את האב סקיוריטי להתקשר בהסכם אקווייטי ליין, שמאפיין חברות במצבים בעייתיים. מדובר על קבלת קו אשראי בתמורה למניות ואופציות.
על פי תביעת דומיניון, "במועד המיזוג בחודש מרץ 2023 הציגה החברה, בין היתר, כי השלימה את פיתוח המוצר שבכוונתה לשווק וכי תחזית ההכנסות השנתית שלה עומדת על סך של 91 מיליון דולר. אלא שמצגים אלה של החברה והנהלתה התבררו בדיעבד כמצגי שווא".
תוך כדי ההנפקה ואחריה התחלפה רוב השדרה הניהולית בהאב סקיוריטי. המייסד אייל משה ובת זוגו איילת ביתן, שכיהנה כסמנכ"לית משאבי אנוש, עזבו את החברה כשברקע הקמת ועדה בלתי תלויה, שבודקת חשד שלפיו בני הזוג עשו שימוש בכספי החברה לצרכים פרטיים, כולל שיפוץ הבית שלהם בת"א.
גם דח"צים עזבו את האב סקיוריטי לקראת השלמת המיזוג. את מקומו של אייל משה תפס עוזי מוסקוביץ', שהיה קודם לכן דירקטור בחברה. מוסקוביץ' הוא אלוף במיל' והיה בעברו ראש אגף תקשוב בצה"ל. מוסקוביץ' היה אחראי על מספר חילופי בכירים בענף ואותו החליף נח הרשקוביץ שמונה לתפקיד בדצמבר 2023.
היום שווי האב סקיוריטי בנאסד"ק, לאחר ירידה של 99% מאז הנפקתה, מסתכם ב-13 מיליון דולר בלבד.
תגובת האב סקיוריטי: "מדובר בבקשה של מבקש חסר תום לב שמעולם לא השקיע בחברה, במסגרת סכסוך מסחרי המתנהל בארה״ב במטרה לדלות כספים. הבקשה חסרת יסוד ונועדה לתקן בדיעבד מניפולציה אסורה על המניה שביצע עת דיווח באופן שקרי כאילו הגיש את הבקשה כבר בפברואר וגרם לחברה נזקים חמורים המבקש יודע זאת ולראיה לא ביקש סעדים זמניים.
"האב חברה איתנה הזוכה לאמון המשקיעים, הודיעה לפני כשבוע על גיוס כספים בהיקף של יותר מ-8 מיליון דולר ועל רכישת מניות בחברת QPOINT שלה הכנסות שנתיות של למעלה מ 26 מיליון דולר והיא פועלת להגשת דוחותיה הכספיים במועד בהתאם לדין בארה״ב".