"הצרכן בצפון אמריקה חסכן"; תחזית רעה הפילה את מניית קרוקס בכמעט 30%
במותג הנעליים מעריכים כי ההכנסות ברבעון הנוכחי יפלו בין 9%-11%; ברקע, המכסים, מגמת חסכנות בקרב הצרכנים בצפון אמריקה וסימנים לכך שטרנד ה"נעליים המכוערות" בסיומו; המנכ"ל אנדרו ריס: הצרכנים בצפון אמריקה "לא מבצעים קניות, הם אפילו לא הולכים לחנויות, והתנועה אצלנו בירידה"
מותג הנעליים האמריקאי קרוקס הזהיר אתמול (ה') מפגיעה במכירות בגלל המכסים. המניה נפלה בוול סטריט אמש בקרוב ל-30% לאחר ההודעה.
בחברה העריכו כי ההכנסות ברבעון השלישי הנוכחי יפלו בין 9% ל-11%, זאת בשל מספר גורמים, בראשם המכסים, מגמת חסכנות בקרב הצרכנים האמריקאיים וסימנים לכך שטרנד ה"נעליים המכוערות" מגיע לסיומו. התחזית לירידה בהכנסות היא בניגוד לציפיות האנליסטים לצמיחה קלה.
הצניחה במחיר המניה הייתה בשיעור היומי הגבוה ביותר מאז 2011, ובהתאם, שווי החברה נפל לרמתו הנמוכה ביותר מזה קרוב לשלוש שנים (שווי החברה 4.17 מיליארד דולר).
החברה דיווחה אתמול גם על תוצאות הרבעון השני. המכירות בתקופה עלו ב-3.4% לעומת שנה קודם לכן ל-1.1 מיליארד דולר, הודות לביקוש גבוה בשווקים הבינלאומיים שקיזזו על ירידה במכירות בצפון אמריקה.
בקרוקס הזהירו במיוחד מהפגיעה ברווחיות בשל המכסים של דונלד טראמפ, שהסבב האחרון שלהם נכנס אתמול לתוקף, וציינו "חוסר ודאות מתמשך ממדיניות המסחר העולמית המשתנה ולחץ נלווה סביב הצרכנים".
כמו כן, המנכ"ל אנדרו ריס אמר כי יש "הוכחות רבות" לכך שהצרכנים בצפון אמריקה הפכו ל"חסכניים מאד. הם לא מבצעים קניות, הם אפילו לא הולכים לחנויות, והתנועה אצלנו בירידה". לדבריו, הצרכנים גם חוששים מהעלאות מחירים קרובות.
ריס תיאר את האווירה במחצית השנייה של השנה כ"מדאיגה", שבאה לידי ביטוי בהזמנות מהשותפות הקמעונאיות של החברה.
הגורמים לכך הם הצטננות שוק העבודה, שיעורי הריבית הגבוהים, האינפלציה העולה וחוסר הוודאות סביב המדיניות הכלכלית של טראמפ.
סמנכ"לית הכספים סוזאן הילי הוסיפה כי המכסים יגרמו לפגיעה של 40 מיליון דולר בהכנסות במחצית השנייה של השנה, ולפגיעה שנתית של 90 מיליון דולר.
קרוקס נהנו מזינוק במכירות בתקופת הקורונה, אז אנשים העדיפו נוחות על פני אופנתיות. אולם, ריס הודה כי נראה שיש שינוי נוסף בהעדפות הצרכנים הפעם לטובת "נעלי ספורט".






























