סגור
סופר סניף רמי לוי בשכונה הרצליה

העלאות מחירים בסופרמרקטים שיפרו את תוצאות הרבעון של רמי לוי

המכירות ברשת המזון צמחו ברבעון השני של השנה, לעומת ירידה בפעילויות האחרות של הקבוצה, ובסך הכל עלו ההכנסות ב-3.3% ל-1.8 מיליארד שקל; במקביל דיווחה היום רמי לוי על טעות שניפחה את דוחות הרבעון הראשון

רמי לוי שיווק השקמה רשמה ברבעון השני של 2023 עלייה של 4.7% ברווח הנקי שהגיע ל-84.7 מיליון שקל.
קבוצת הקמעונאות פרסמה את הדוחות במקביל להודעה על גילוי טעות שניפחה את תוצאות הרבעון הראשון שפרסמה לפני שלושה חודשים. עם פרסום דוחות הרבעון השני הכריזה החברה על חלוקת דיבידנד בגובה 71 מיליון שקל.
עליות המחירים שביצעו הספקים במוצריהם וביצעה הרשת במוצרי המותג הפרטי העלו את מכירות רשת המזון ב-5%, בעוד מכירות שאר הפעילויות, ובראשן גוד פארם, רשמו ירידה של 10.7% במכירות, כך שהקבוצה חתמה את הרבעון עם עלייה של 3.3% במכירות ל-1.79 מיליארד שקל.
שיפור תנאי הסחר לרשת במהלך אישור עליות המחיר של הספקים והמותג הפרטי, לצד התייעלות בהפצה דרך המרלו"ג ועלייה ביבוא עצמאי, הובילו לעלייה ברווחיות הגולמית ל-25.2% מהמכירות לעומת 23.08%. השיפור הושג גם מפתרון מחלוקת עם ספקים, שבעקבותיו הפרישה החברה ברבעון הראשון השנה 15 מיליון שקל.
השיפור ברווח הגולמי בא לידי ביטוי בשורת הרווח התפעולי, שזינק ב-62.5% ל-120.6 מיליון שקל, מה שהקפיץ את הרווחיות התפעולית ל-6.72% מהמכירות, לעומת 4.28% ברבעון המקביל אשתקד.
גם שיפוי מחברת הביטוח בגובה 10 מיליון שקל תרם לרווחיות התפעולית. השיפור ברווח הנקי הושג גם מירידה חדה של 62% בהוצאות המימון, שהסתכמו ברבעון ב-8.1 מיליון שקל, בעיקר מעלייה בהכנסות ריבית מפיקדונות ובטוחות סחירות ומקיטון בהוצאות מימון בשווי הוגן של מכשירים פיננסיים.
לאחר פרסום הדוחות המתוקנים לסיום הרבעון הראשון עולה כי את המחצית הראשונה חתמה החברה עם רווח נקי בגובה 108.4 מיליון שקל, לעומת 117.6 מיליון שקל במחצית הראשונה אשתקד. תיקון דוחות הרבעון הראשון בוצע לאחר שבדיקה שערכה החברה בליווי עורכי דין ורואי חשבון העלתה כי עלות מכירות בגובה 58.9 מיליון שקל של קניות מספקים אשר הייתה אמורה להיות מוכרת ברבעון הראשון לשנת 2023 לא הוצגה במסגרת דוחותיה הכספיים לתקופה.
השפעתה על הרווח הנקי ברבעון הראשון הסתכמה ב-44.6 מיליון שקל. בפרסום המקורי הציגה הרשת ברבעון הראשון שיפור חד ברווחיות הגולמית שעלתה מ-22.23% מהמכירות ל-25.13%. לאחר תיקון הטעות הסתכמה הרווחיות הגולמית ברבעון השני ב-21.77% בלבד.
הטעות הציגה שיפור ברווח התפעולי שעלה ל-5.88%, כשבפועל הסתכמה הרווחיות התפעולית ב-2.58% בלבד. הטעות הובילה לכך שלוי חתמה את הרבעון עם רווח נקי בגובה 68.3 מיליון שקל, בעוד בפועל מדובר ברווח נקי בגובה 23.6 מיליון שקל בלבד.
בחברה הסבירו כי הטעות נבעה מטעות אנוש בתום לב, והתגלתה במסגרת תהליך בדיקה פנימי שגרתי. גילוי הטעות הצביע על חולשה מהותית בבקרה הפנימית, ומהחברה נמסר כי נכון למועד זה קיימות בקרות חשבונאיות נאותות לצורך איתור ומניעת טעויות, ועל כן הבקרה הפנימית הנוכחית אפקטיבית.