סגור

האסיפה בלאומי השלימה את בחירת הדירקטורים שהועמדו להצבעה

הדירקטורים תמר גולטיב ושמואל בן צבי נבחרו לכהונה נוספת; וכן נבחרו דן קולר, יו"ר פועלים שוקי הון לשעבר, לצד ששון אליה, סמנכ"ל טכנולוגיות מידע במשרד ראש הממשלה בתפקידו האחרון

האסיפה הכללית של בנק לאומי בחרה היום לתפקיד דירקטורים את את דן קולר, שמואל בן צבי, תמר גוטליב וששון אליה כדירקטורים חיצוניים. בעלי המניות דחו את מועמדותם של נורית קראוס ואליהו גונן.
בן צבי וגוטליב מכהנים כבר היום כדירקטורים בבנק והמינוי הוא למעשה לכהונה נוספת. דן ואליה יחליפו את אוהד מראני ויורם גבאי אשר מסיימים את תפקידם בסוף אוקטובר ונובמבר בהתאמה.
לאומי, בניהול חנן פרידמן, הוא בנק ללא גרעין שליטה, ובחירת המועמדים לדירקטורים נעשית על ידי הוועד למינוי דירקטורים של בנק ישראל. כעיקרון אליה וגונן התמודדו על אותה משבצת של מומחים בתחום מערכות המידע וסיכוני הסייבר.
אליה שימש בתפקידו האחרון כסמנכ"ל טכנולוגיות מידע במשרד ראש הממשלה. גונן משמש משנת 2010 כיועץ לחטיבת הטכנולוגיה של בנק הפועלים, ומשנת 2018 שותף לצוות הניהול הבכיר בתוכנית המודרניזציה של מערכות הליבה בבנק. חברת הייעוץ אנתרופי שניתחה את מועמדות הדירקטורים הסבירה כי אמנם שני המועמדים יתאימו לבנק אך להשקפתה גונן יתאים יותר מאחר שהוא מחזיק בניסיון משמעותי יותר בתחום מערכות המידע בבנקים מאשר אליה. בעלי המניות כאמור החליטו ללכת דווקא עם אליה.
קראוס וקולר התחרו על משבצת הניסיון בענף הבנקאות ועל מקום הדירקטור תחת הוראה 301, קולר כיהן כיו"ר פועלים שוקי הון בין 2016 ל-2018 וכיו"ר ישראכרט מ-2014 עד 2016. קראוס כיהנה כדירקטורית בבנק ירושלים בשנים 2012 ל-2016.

1 צפייה בגלריה
סניף בנק לאומי
(צילום: אוראל כהן)