סגור

המשביר לצרכן מסכמת את 2021: שיפור ברווחיות הגולמית, ההכנסות עלו ב-26%

החברה, שבשליטת רמי שביט, עברה לרווח של 25 מיליון שקל, לעומת הפסד של 6.5 מיליון שקל ב-2020 - שנת הקורונה; תחום ההלבשה היווה 61% מכלל המכירות

המשביר לצרכן חתמה את 2021 עם עלייה של 26% בהכנסות ומעבר לרווח.

הכנסות רשת בתי הכלבו, שבשליטת רמי שביט, הסתכמו ב-845 מיליון שקל הודות לגידול במכירות החנויות הזהות ולנוכח סגירת החנויות במשך תקופה ממושכת בשנת 2020 בשל הקורונה.
תחום ההלבשה היווה בשנה שחלפה 61% מכלל המכירות של רשת בתי הכלבו ועמד על 500 מיליון שקל. תחום הקוסמטיקה והטואלטיקה היווה 26% מהמכירות וגלגל 214 מיליון שקל, ותחום עולם הבית (כלי בית וטקסטיל) היווה 7% מהמכירות ועמד על 55 מיליון שקל.

1 צפייה בגלריה
המשביר לצרכן
המשביר לצרכן
המשביר לצרכן
(ערן גרנות)
בשנת 2020 השיקה המשביר שתי חנויות ייעודיות למוצרי ספורט, ב-2021 הוסיפה שש חנויות, וב-2022 היא צפויה לפתוח שש חנויות נוספות. בנוסף לכך השיקה החברה את מותג האופנה קנת' קול בסניפים.
המשביר פעלה לשיפור תנאי הסחר מול הספקים, והעבירה את מרבית הפעילות מקונסיגנציה (קבלת סחורה מהספק ותשלום רק על מה שנמכר) לקנייה של המלאי. מהלכים אלו שיפרו את הרווחיות הגולמית של החברה, וב-2021 היא עמדה על 44.6% לעומת 42.5% בשנת 2020 ו-41.7% ב-2019. הרווח הגולמי הסתכם ב-377 מיליון שקל, לעומת 284.5 מיליון שקל ב-2020 – עלייה של כ-32%.
ב-2021 המשיכה המשביר לבצע התייעלות בשטחי המסחר וצמצמה 7% מהשטחים שלה. ההתייעלות והשיפור ברווחיות הגולמית השפיעו לחיוב על הרווח התפעולי והוא הסתכם ב-90 מיליון שקל – עלייה של 61%.
החברה עברה לרווח של 25 מיליון שקל, לעומת הפסד של 6.5 מיליון שקל ב-2020. עלות שכרו של המנכ"ל שביט עמדה על 1.7 מיליון שקל.