סגור

קיבוץ דורות מוכר את השליטה במותג התיבול שלו לדיפלומט, לפי שווי של 148 מיליון שקל

יבואנית המזון ומוצרי הצריכה דיפלומט רוכשת 51% ממניות יצרנית מוצרי התיבול הקפואים, תמורת 75.8 מיליון שקל; מכירות החברה שבשליטת קיבוץ דורות עמדו ב-2021 על 72 מיליון שקל

קיבוץ דורות מוכר את השליטה בחברת מוצרי התיבול שלו לדיפלומט: יבואנית המזון ומוצרי הצריכה רוכשת את השליטה (51%) בדורות ב-75.8 מיליון שקל, לפי שווי חברה של 148 מיליון שקל.
דורות פועלת בתחום הפיתוח, ייצור, שיווק ומכירה של מוצרי ירק ותיבול קפואים תחת המותג "דורות" בישראל ונחשבת לאחד מהשחקנים המובילים בתחומה בשוק המקומי. מוצריה נמכרים גם בכ-6,000 נקודות מכירה בארה״ב, ברשתות טריידר-ג׳ו, וולמארט, וטרגט, ובמספר מדינות באירופה. פעילות היצוא של דורות אחראית על כמחצית מהמכירות, שהסתכמו בשנת 2021 בכ-72 מיליון שקל.
בכוונת הצדדים להגביר את מאמצי השיווק בשוק הבינלאומי והמקומי, בין היתר, על ידי מכירת והפצת מוצרי המותג בידי דיפלומט, הפועלת בשווקים בדרום אפריקה, גיאורגיה, קפריסין וניו זילנד, בשוק הקמעונאי ובשוק המוסדי.
לדברי אורי שמר, יו"ר ומנהל עסקי דורות: "לאחר חמש שנים של צמיחה משמעותית בפעילות וברווחיות, קיבוץ דורות קיבל החלטה למנף צמיחה זו ולהכניס שותף אסטרטגי שיסייע לצמיחה משמעותית של החברה. בתהליך המכירה התחרו 10 חברות, ולאחר בדיקה שנעשתה בליווי בנקאי השקעות נבחרה דיפלומט אחזקות כשותף האסטרגי המתאים".
דיפלומט היא אחת מיבואניות המזון הגדולות בישראל, המשמשת גם כחברת הפצה לחברות נוספות בענף. בין המותגים המובילים שבידי דיפלומט נמצאים מותגי פרוקטר אנד גמבל (כפמפרס, אריאל, ג׳ילט), טונה סטארקיסט, מונדליז (שוקולד מילקה, אוראו, טובלרון), ביונדמיט – תחליפי בשר מהצומח, מותגי היינץ, קיקו-מן ,לוטוס, קלוגס, רדבול ועוד.
את הרבעון הראשון של השנה סיימה דיפלומט עם צמיחה של 6% במכירות בישראל, בתקופה שבה שוק המזון ומוצרי הצריכה נחלש ב-4.5%. העלייה במכירות הקמעונאיות בישראל קיזזה את הנסיגה בתוצאות דיפלומט ברחבי העולם ובסיכום כולל רשמה הקבוצה קיפאון במכירות (עלייה של 0.5%), לצד קפיצה של 115% ברווח הנקי ל-26.9 מיליון שקל.