סגור

משפ' קרסו משכה 484 מיליון שקל בדיבידנדים מ־2017

הסתערות הציבור על סוכנויות הרכב לא פסחה גם יבואנית רנו, ניסאן, אינפיניטי ודאצ'יה, שרשמה עליות בכל הפרמטרים ברבעון השני ובמחצית. מחגיגות המכירה נהנו גם הקרסואים (65%), שקיבלו השנה 106 מיליון שקל

הציבור חזר לאולמות התצוגה של יבואניות הרכב ברבעון השני, ונראה שקנה מכל הבא ליד. כך עולה מנתוני קרסו מוטורס, יבואנית רכבי רנו, ניסאן, אינפיניטי ודאצ'יה לישראל.
יחד עם הציבור חגגו גם בעלי השליטה בחברה, בני משפחת קרסו, המחזיקים כיום בכ־65% ממניות החברה, שכן היא תחלק דיבידנד של 100 מיליון שקל, שמצטרף לחלוקה קודמת, במרץ השנה, של 63 מיליון שקל. לפי חלקה היחסי של המשפחה במניות החברה, נהנו הקרסואים מדיבידנדים בהיקף של כ־484 מיליון שקל מתחילת 2017.

2 צפייה בגלריה
מימין מכבי קרסו ו יואל קרסו
מימין מכבי קרסו ו יואל קרסו
מימין: מכבי קרסו ואחיו יואל קרסו
(צילומים: עמית שעל, אוראל כהן)

העלייה במכירת רכבים היתה חזקה במיוחד ברבעון השני. הכנסות קרסו זינקו ב־95% להיקף של 1.29 מיליארד שקל, הרווח התפעולי זינק ב־240% לסכום של 120.3 מיליון שקל, ובשורת הרווח הנקי נרשם זינוק ל־79.5 מיליון שקל — עלייה ב־604% לעומת הרבעון המקביל.
על ההכנסות הכוללות ברבעון השפיע גם איחוד תוצאות חברת הליסינג קל־אוטו, שקרסו מוטורס השלימה את רכישתה באמצע 2020.
נתוני המחצית הראשונה של 2021 מלמדים שלא מדובר בצמיחה על רקע החזרה לשגרה אחרי תקופות הסגר, שכן בחודשים ינואר־יוני נרשמה צמיחה חזקה גם לעומת התקופה המקבילה ב־2020, שחלק מהרבעון הראשון שלה היה טרם פרוץ הקורונה.


בסיכום המחצית הראשונה עלו הכנסות קרסו ב־48% לעומת המחצית הראשונה בשנה שעברה ל־2.38 מיליארד שקל, והרווח הנקי עלה ב־141% לסכום של 140.2 מיליון שקל. מנתוני מכירות הרכבים של החברה עולה כי ברבעון השני נמכרו 6,852 מכוניות, עלייה של 184% בהשוואה לרבעון המקביל. במחצית הראשונה נרשמה עלייה של 55% במכירת כלי רכב ל־12,381.
גם חלוקת הדיבידנדים מתחילת 2021 מהווה זינוק חד לעומת הסכומים שחולקו ב־2020. עד כה חילקה החברה 163 מיליון שקל — פי 4 כמעט לעומת 43 מיליון שקל בשנה שעברה. חלקה של משפחת קרסו בדיבידנדים השנה הוא כ־106 מיליון שקל. ב־2019 חילקה קרסו דיבידנדים בהיקף של 105 מיליון שקל, וב־2018 חולקו 66 מיליון שקל.
חלוקת השיא של דיבידנדים היתה ב־2017. באפריל אותה שנה חולקו 80 מיליון שקל, ולאחר מכן בוצעה הנפקה שדיללה את משפחת קרסו, שירדו מאחזקה של 75.9% בחברה ל־64.9% – הנפקה שאפשרה להגדיל את אחזקות הציבור ועקב כך את כניסת מניית קרסו מוטורס למדד ת"א־125.
לאחר ההנפקה חילקה קרסו דיבידנדים בהיקף של 275 מיליון שקל, כך שב־2017 כולה חולקו דיבידנדים בסכום של 355 מיליון שקל. היקף הדיבידנדים שחולקו בקרסו מתחילת 2017 ועד עתה מסתכם ב־732 מיליון שקל, והנתח של הקרסואים מתוך סכום זה היה 484 מיליון שקל.
לקרסו מוטורס יש הכנסות ממגזר נוסף של שירותי רכב ושירותים אחרים, הכולל בין היתר את שירותי תיקוני הרכבים באמצעות מוסכים מורשים. ההכנסות מגזר זה ברבעון השני עלו ל־97.2 מיליון שקל לעומת 79 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח הרבעוני במגזר שירותי הרכב עלה ב־79% לסכום של 30.1 מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל.
מניית קרסו זינקה מתחילת השנה ב־28.8%, לעומת תשואה שלילית של 3.9%– בשנה שעברה. חלוקות הדיבידנד התכופות מקצצות בשווי המניה, וייתכן שזו אחת הסיבות לכך שהתשואה שלה על פני זמן אינה מצטיינת. מתחילת 2017 ועד אתמול ירדה המניה בכ־31%, ושווי השוק אתמול עמד על 1.53 מיליארד שקל.
מנכ"ל קרסו מוטורס איציק וייץ ציין כי "אנו חווים ביקושים ערים לרכבים חדשים, ובהמשך השנה אנו צפויים להשיק דגמים חדשים, כולל היברידיים וחשמליים, ופועלים להרחבת המגוון המוצע".