סגור

מהפד הניצי ועד למהומות בקזחסטן: מחיר הביטקוין ממשיך לסגת

האלימות בקזחסטן הובילה לניתוק חלקי של האינטרנט במדינה, בה נמצא 18% מסקטור כריית הביטקוין בעולם; בנוסף, המדיניות המצמצמת של הבנק המרכזי בארה"ב דוחפת לעלייה בתשואות האג"ח, ומושכת את המשקיעים החוצה מנכסים מסוכנים; מחיר הביטקוין יורד עד ל-41 אלף דולר

הביטקוין ירד ביממה האחרונה עד למחיר של 41.07 אלף דולר, ולשפל מאז ה-29 לספטמבר. עתה הוא נסחר תמורת 41.5 אלף דולר.


המטבע בפתיחה השנתית הגרועה שלו מזה 8 שנים, כשהוא רושם יום שישי רצוף של ירידות. הן הוחרפו בעיקר אחרי הנסיגה החדה באמצע השבוע בוול סטריט עקב פרסום הפרוטוקולים של הפד, והעלייה החדה בתשואות האג"ח האמריקאיות.

1 צפייה בגלריה
ביטקוין
ביטקוין
ביטקוין
(בלומברג)

מחיר האתריום נחתך עד לשווי של 3,118 דולר, אף הוא בשפל של יותר משלושה חודשים, מאז ה-1.10.21. המגמה בביטקוין, ושאר המטבעות הדיגיטליים המובילים עוקבת רוב הזמן אחרי התנועות של מדדי המניות המובילים בוול סטריט.
נכסים שנחשבים למסוכנים יותר, כמו מניות הטכנולוגיה ומטבעות הקריפטו, נוטים לרשום ירידות כשתשואות האג"ח הממשלתיות מטפסות. תשואת אג"ח ארה"ב ל-10 שנים עולה ביממה האחרונה מעל לשיעור של 1.76%, הגבוה מאז אפריל2021.
בבנק המרכזי בארה"ב נחושים להקדים את העלאת הריבית הראשונה ב-2022 ולמכור אג"ח שרכשו בסכומי עתק בעידן הקורונה, כך לפי הפרוטוקולים מהפגישה האחרונה של בכירי הפד. רמז נוסף לנציות הבנק התקבל אמש כאשר בכיר, נשיא הפד של סנט לואיס ג'יימס בולארד, אמר כי ייתכן והעלאה ראשונה השנה בריבית תתרחש כבר במרץ.
אך הנסיגה הנוספת במחירי המטבעות הדיגיטליים ביממה האחרונה נבעה בעיקר בשל המהומות בקזחסטן, שהובילו את השלטון לנתק 15% מרשת האינטרנט, במטרה לבלום את המהומות נגד המשטר.
קזחסטן מהווה כר פורה עבור הקריפטו, מאחר וסקטור הכרייה שם הוא השני בגודלו בעולם (אחרי ארה"ב), מאז שסין חיסלה את הענף לחלוטין בשטחה. כורים רבים נאלצו לסגת מסין ולמצוא חלופה, ואיתרו אותה בדמות המדינה המשוסעת במרכז אירופה. סה"כ 18% מענף הכרייה בביטקוין נמצא בקזחסטן.