סגור
רדיט Reddit פורומים
רדיט. לפני שלוש שנים הוערך שוויה ב-10 מיליארד דולר (צילום: בלומברג)

דיווח: רדיט מכוונת לשווי של 6.5 מיליארד דולר בהנפקה

כך מפרסמת CNBC ביחס להנפקה המתוכננת של פלטפורמת המדיה החברתית בוול סטריט; טווח המחירים למניה יעמוד על 34-31 דולר; מדובר בהנפקה הראשונה לציבור המשמעותית ביותר השנה בתחום הטכנולוגיה

פלפטפורמת המדיה החברתית רדיט שואפת להשיג שווי של עד 6.5 מיליארד דולר בהנפקתה המתוכננת בוול סטריט, כך לפי גורם המצוטט היום (ו') ב-CNBC. לפי הדיווח, החברה מתכננת להנפיק את מניותיה בטווח של 31 דולר עד 34 דולר למניה.
רדיט הגישה בפברואר את המסמכים לקראת ההנפקה המתוכננת בבורסת ניו יורק, והיא מתכוונת להיסחר תחת RDDT. לפי הגורם שצוטט בדיווח, עובדי החברה יורשו למכור מניות רדיט תוך כדי ההליך.
בפעם האחרונה בה גייסה רדיט הון - בשנת 2021 - שוויה הוערך אז ב-10 מיליארד דולר. הסכום שהצליחה לגייס עמד על 1.3 מיליארד דולר. באותה שנה הגישה רדיט לרשות ני"ע בארה"ב (SEC) טיוטה חסויה, ובה הערכותיה לגבי שוויה בהנפקה עתידית.
החברה רשמה הכנסות של 804 מיליון דולר ב-2023 - עלייה של 20% לעומת 666.7 מיליון דולר בשנה שקדמה לה. ההפסד הצטמצם ל-90.8 מיליון דולר לעומת 158.6 מיליון דולר.
ברף השווי העליון, מניותיו של מנכ"ל חברת OpenAI, סם אלטמן, בחברה יהיו שוות מעל 400 מיליון דולר. אלטמן השקיע לפחות 60 מיליון דולר במניות רדיט.
ההנפקה המתוכננת של רדיט צפויה להיות ההנפקה הראשונה לציבור המשמעותית ביותר השנה בתחום הטכנולוגיה, ומאז פינטרסט ב-2019 - הראשונה של רשת חברתית. זאת דווקא בשעה בה נרשמת הצטננות בתחום זה על רקע חששות מהריביות הגבוהות ואי בהירות כלכלית בעולם.