סגור

הכנסות סלקום טיפסו ב-2% אבל הרווח הנקי זינק פי 4; גבאי יוכל להצטרף לפרטנר

חברת התקשורת סיכמה את הרבעון הראשון עם הכנסות של 1.1 מיליארד שקל ורווח נקי של 28 מיליון שקל - גבוה מרווח של 27 מיליון שקל שרשמה סלקום בשנת 2021 כולה; במקביל דירקטוריון סלקום החליט לקצר את תקופת הצינון של המנכ"ל לשעבר אבי גבאי והוא יוכל להתחיל לפעול בפרטנר

סלקום פרסמה היום (ד') את הדוחות הכספיים לרבעון הראשון של שנת 2022, שבו זינק הרווח הנקי פי ארבעה ל-28 מיליון שקל. לשם השוואה, בשנת 2021 כולה הרוויחה החברה 27 מיליון שקל. הרווח ברבעון הנוכחי הוא הרווח הגבוה ביותר של סלקום ב-20 הרבעונים האחרונים.
במקביל לפרסום הדוח החליטו בדירקטוריון חברת התקשורת לקצר את תקופת הצינון של המנכ"ל הקודם אבי גבאי והוא יוכל להתחיל לפעול בפרטנר.
2 צפייה בגלריה
אבי גבאי ועידת כלכליסט דובאי וידאו
אבי גבאי ועידת כלכליסט דובאי וידאו
המנכ"ל לשעבר אבי גבאי. יוכל לפעול בפרטנר
(צילום: עמית שעל)
ההכנסות טיפסו ב-2.1% ל-1.06 מיליארד שקל לעומת 1.03 מיליארד שקל ברבעון המקביל ב-2021, והרווח התפעולי צמח ב-46% ל-73 מיליון שקל. הפער בין צמיחה של 2% בהכנסות לבין הזינוק של פי ארבעה ברווח נעוץ בעיקר בהקטנת הוצאות, בין היתר הוצאות פחת ומימון.
ההכנסות משירותי הסלולר טיפסו ב-3.9% ל-475 מיליון שקל. העלייה נבעה בעיקר בהכנסות משרותי נדידה בחו"ל בעקבות עלייה בתיירות היוצאת, אל מול הרבעון המקביל שבו הוגבלה היציאה לחו"ל.
ההכנסות משירותים במגזר הנייח עלו ב-6.6% ל-323 מיליון שקל, הודות לעלייה בהכנסות משירותי האינטרנט והכנסות מפעילות של מכירת דקות מול מפעילים בינלאומיים. בסלקום ציינו כי קרוב למחצית מלקוחות סלקום בשירותי האינטרנט נהנים משירותי הסיבים.
ההכנסות מציוד הקצה נחלשו ב-4.8% והסתכמו ב-297 מיליון שקל.
החברה סיימה את הרבעון עם תזרים מזומנים פנוי של 52 מיליון שקל לעומת 49 מיליון שקל ברבעון המקביל - צמיחה של 6.1%.
סלקום דיווחה על תוספת של 31 אלף מנויי סלולר ברבעון הראשון ביחס לרבעון הקודם, צמיחה של 6,000 מנויי תשתית אינטרנט וצמיחה של 2,000 מנויי טלוויזיה. בתחום ההשקעות השקיעה החברה ברבעון הראשון 99 מיליון שקל לעומת 104 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בחברה מסבירים כי בהמשך השנה צפוי סעיף ההשקעות לגדול כפי שקרה גם בשנה שעברה.
2 צפייה בגלריה
דניאל ספיר על רקע מטה סלקום
דניאל ספיר על רקע מטה סלקום
המנכ"ל דניאל ספיר על רקע מטה סלקום
(עמרי מירון אוראל כהן)
דניאל ספיר, מנכ"ל סלקום מסר: "סלקום פותחת את שנת 2022 עם תוצאות מצוינות לרבעון בכל הפרמטרים המרכזיים, הן הכספיים והן התפעוליים. התוצאות מעידות על המשך מגמת הצמיחה והתחזקות החברה. אנחנו ממשיכים בפעילות של פריסת אתרי דור 5, השקעה בתשתיות הסיבים בין היתר באמצעות IBC, קידום שירות הלקוחות שלנו ובמנועי צמיחה נוספים אשר יסייעו לנו להמשיך ולהגדיל את רווחיות החברה".