סגור

קרדן-גבע קונה מרני צים 50% מפרויקט בכפר סבא ב-165 מיליון שקל

השותפות של חברת גבע נדל"ן וקרדן ישראל מתכננת לקדם את השלבים הבאים במיזם ולהקים שם בין היתר חוות שרתים; רני צים תרשום רווח לפני מס של 31 מיליון שקל

חברת רני צים מרכזי קניות, שבשליטת רני צים, מוכרת מחצית מהזכויות בפרויקט מסחרי שהיא מקימה בכפר סבא תמורת 165 מיליון שקל.
הרוכשת היא שותפות של חברת גבע נדל"ן וחברת קרדן ישראל הציבורית, שנמצאת בשליטת אבנר שנור, רוני בירם וגיל דויטש. סכום העסקה משקף למיזם שווי של 330 מיליון שקל.
מניית רני צים טיפסה היום ב-2.3% לשווי שוק של 978 מיליון שקל. מניית קרדן ישראל קפצה ב-6% לשווי שוק של 473 מיליון שקל.
1 צפייה בגלריה
הדמיית מרכז מסחרי רני צים קרדן ישראל כפר סבא
הדמיית מרכז מסחרי רני צים קרדן ישראל כפר סבא
הדמיית המרכז המסחרי בכפר סבא
(הדמיה: אסף רביבו)
הפרויקט בכפר סבא משתרע על שטח של כ-53 דונם וממוקם במזרח העיר, בסמוך לכביש 6. הוא מורכב משלושה שלבי הקמה. בשלב הראשון מוקם חניון תת-קרקעי יחד עם 5,500 מ"ר של שטחי מסחר המושכרים במלואם לרשת הסופרמרקטים אושר עד. שלב זה צפוי לקבל טופס 4 בקרוב ולהיפתח לקהל הרחב בחודש מרץ. השלב הבא בפרויקט כולל פיתוח והקמה של השטחים הסמוכים לפרויקט המרכזי וכוללים כ-3,000 מ"ר לשיווק למסחר, ובנייתם צפויה בשנה הבאה.
להערכת צים, שלב א' של הפרויקט צפוי להניב דמי שכירות נטו (NOI) של 4.8 מיליון שקל בשנה ורווח תזרימי תפעולי (FFO) שנתי של 3.7 מיליון שקל. השלב השלישי והאחרון בפרויקט ישלים אותו לשטח של 80 אלף מ"ר, אשר יכללו שטחי מסחר, לוגיסטיקה וחוות שרתים. בנוסף בכוונת הצדדים לפעול להוספת שטחי משרדים במתחם. שותפות קרדן-גבע מעריכה כי השקעתה במיזם תגיע ל-300 מיליון שקל.
צים צפויה לרשות בעסקה רווח של כ-31 מיליון שקל ותזרים חופשי של כ-120 מיליון שקל לפני תשלומי מסים. זאת לאחר החזר סך של כ-45 מיליון שקל בגין חלק יחסי מההלוואה שנלקחה כנגד הפרויקט. הצדדים יקימו מינהלת לצורך ניהול משותף של הפרויקט, כפי שייקבע במסגרת הסכם עסקה משותפת שייחתם בין הצדדים בד בבד ככל שייחתם ההסכם. השלמת העסקה כפופה להשלמת בדיקת נאותות על ידי הרוכשות.
זוהי עסקה שנייה בחודשים האחרונים לקרדן-גבע, שותפות שמהווה את הזרוע החדשה של קרדן ישראל ואשר מתמקדת בתחומי הלוגיסטיקה. ביולי האחרון רכשה השותפות מחצית מהזכויות בקרקע בשטח של 27.5 דונם בשוהם מידי היזם רפי נחושתן.