סגור

אלקטרה נדל"ן רשמה זינוק של 170% ברווח הרבעוני

החברה שמנהלת מקבצי דיור בארצות הברית סיכמה את הרבעון הראשון של 2021 עם צמיחה של 175% בהכנסות ל-62.7 מיליון שקל, והרווח הנקי קפץ ל-40.6 מיליון שקל; המנכ"ל רושינק: "נכנסנו לאחרונה לתחום השכרת בתים צמודי קרקע, ומתכננים כניסה לתחום המלונאות"

אלקטרה נדל"ן סיכמה את הרבעון הראשון של 2021 עם צמיחה בהכנסות וזינוק ברווח.
החברה, שמנהלת מקבצי דיור בארצות הברית, רשמה ברבעון עלייה של 175% בהכנסות ל-62.7 מיליון שקל, בעיקר הודות לצמיחה בהכנסות מדמי הצלחה (Promote) ומהתאמות שווי הוגן בדיור להשכרה בארצות הברית.
1 צפייה בגלריה
אלקטרה נדל"ן רכשה מקבץ דיור ב דרום קרוליינה
אלקטרה נדל"ן רכשה מקבץ דיור ב דרום קרוליינה
מקבץ דיור שמפעילה אלקטרה נדל"ן בדרום קרוליינה
ההכנסות המתואמות בדמי שכירות (NOI) מנכסים מנוהלים של פעילות הדיור להשכרה של אלקטרה נדל"ן עלו ב-13% ל-60 מיליון דולר. ה-NOI בנכסים זהים - נכסים שהניבו הכנסות לחברה הן ברבעון המדווח והן ברבעון המקביל אשתקד - עלו ב-10% ל-55 מיליון דולר, מה שמלמד על כך שהחברה ייקרה את חוזי השכירות.
הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות קפץ ב-170% ל-40.6 מיליון שקל.
שוק מקבצי הדיור בארצות הברית נחשב בשנים האחרונות לאחד הצומחים בקצב סולידי אך עקבי, והוא מושך אליו משקיעים רבים מהעולם.
בשלוש השנים וחצי האחרונות גייסה אלקטרה נדל"ן כ-1.8 מיליארד דולר בארבע קרנות ההשקעה במקבצי דיור בארצות הברית ממשקיעים ישראלים. בנוסף גייסה כ-600 מיליון דולר, בעיקר מגופים בארצות הברית בעסקאות משותפות לצד הקרנות. בסך הכל גייסה החברה כ-2.4 מיליארד דולר. מחיר מניית אלקטרה נדל"ן זינק ב-82.3% ב-12 החודשים האחרונים, ושווי השוק של החברה הבוקר טרם פתיחת המסחר עומד על 2 מיליארד שקל.
בפעילותה בתחום מקבצי הדיור נוצרים לאלקטרה נדל"ן ארבעה מקורות הכנסה: רווחים שוטפים כשותף מוגבל (LP); רווחי שיערוך של הנכסים בתור השותף המוגבל; דמי ניהול שנתיים שוטפים כשותף כללי (GP); ודמי הצלחה (Promote) מהשפעת הרווח משיערוך הנכסים או מימושם כשותף כללי.
גיל רושינק, מנכ"ל אלקטרה נדל"ן, ציין עם פרסום התוצאות: "אנו ממשיכים לפעול ולהרחיב את פעילותנו בסגמנט הדיור להשכרה בדרום מזרח ארצות הברית, אזור הנהנה מנתוני הגירה חיובית ונתוני תעסוקה גבוהים, ובהתאם אנו חווים ביקושים ערים. שיעורי התפוסה בנכסינו גבוהים ועומדים על כ-95%, ושיעורי גביית שכר הדירה בנכסי החברה אף הם גבוהים ועומדים על כ-97%.
"בתוך כך התחלנו לאחרונה בפעילות בתחום המשלים למקבצי הדיור והוא הבתים צמודי קרקע להשכרה, ובכוונתנו להרחיב פעילות זו באופן משמעותי, לצד כניסה באמצעות קרנות השקעה גם לתחום המלונאות, שבו אנו מזהים פוטנציאל רב ליצירת ערך".