סגור
מנכ"ל אנבידיה ג'נסן הואנג
מנכ"ל אנבידיה ג'נסן הואנג (צילום: בלומברג)

תוך 5 שנים: השווי של מנכ"ל אנבידיה זינק מ-3 מיליארד דולר ל-90 מיליארד

ג'נסן הואנג, שמחזיק ביותר מ-3.5% ממניות אנבידיה, הקים את החברה ב-1993 כדי לבנות מעבדי GPU למשחקי תלת-ממד ונהנה מזינוק פנומנלי בערך המניה בעקבות התפוצצות ה-AI הגנרטיבי. בחמש השנים האחרונות קפץ שווי אנבידיה פי 28

לפני חמש שנים, מנכ"ל Nvidia (אנבידיה) ג'נסן הואנג החזיק במניות ביצרנית השבבים שלו בשווי של כ-3 מיליארד דולר. לאחר הראלי במניית החברה אתמול (ה') שדחף אותה לשיא האחזקות שלו באנבדיה שוות כבר יותר מ-90 מיליארד דולר.
אנבידיה דיווחה ביום רביעי בלילה על רווחים ברבעון הראשון שעלו על ההערכות, כאשר המכירות זינקו ביותר מ-200% רבעון שלישי ברציפות, ותודלקו על ידי הביקוש למעבדי בינה מלאכותית.
אנבידיה גם סיפקה תחזית טובה מהצפי להמשך וסימנה למשקיעים שהחברה רואה ביקוש שרק הולך וגובר ליחידות העיבוד הגרפיות שלה (GPU). החברה סימנה ללקוחותיה, במיוחד לחברות הענן הגדולות, יכולת לקבל תשואה חזקה על השקעתם בצ'יפים היקרים.
"אנחנו משנים באופן מהותי את אופן פעולת המחשב ואת מה שמחשבים יכולים לעשות", אמר הואנג.
הואנג מחזיק בכ-86.8 מיליון מניות של אנבידיה, יותר מ-3.5% ממניות החברה. עם עליית המניה ביותר מ-9% ערך חלקו עלה בכ-7.7 מיליארד דולר.
מניות Nvidia יותר מהכפילו את ערכן השנה, לאחר שזינקו פי 3 ב-2023. למעשה בחמש השנים האחרונות הערך שלהן זינק פי 28. הואנג הוסיף מניות לנתח שלו בשנת 2022, כאשר המניה הגיעה לשפל יחסי לפני פריחת הבינה המלאכותית.
הואנג, בן 61, הקים את החברה ב-1993 כדי לבנות מעבדי GPU למשחקי תלת מימד. בעוד שמשחקים היו העסק הגדול ביותר של החברה במשך עשרות שנים, אנבידיה החלה לפזול לשווקים אחרים, כולל מנויים למשחקי ענן, המטאברס ושבבים לכריית מטבעות קריפטוגרפיים.
אבל השווי של אנבידיה השתנה באופן דרמטי בסוף 2022, כאשר OpenAI הוציאה את ChatGPT, ופתחה את הקונספט של AI גנרטיבי לציבור הרחב. הטכנולוגיה הציגה עתיד שבו מחשבים לא רק יאחזרו מידע חדש ממאגרי מידע, אלא יוכלו גם לייצר תוכן חדש ותשובות לשאלות ממטמונים גדולים של נתונים לא ממוינים.