סגור

נפילות גם בקריפטו, יום שישי של נסיגה בביטקוין; "רכבת ההרים לא תסתיים בקרוב"

היציאה של המשקיעים מנכסי סיכון, לנוכח המשבר באוקראינה, גוררת ירידה של יותר מ-4.5% בביטקוין ושל כ-6.5% באת'ריום; "בסערה העולמית החדשה הביטקוין, הנכס שמתיימר להיות התשובה לכל שאלה, הידרדר במהירות לביצועי חסר חזקים מול הארכי-אויב שלו, הזהב"

החשש הגובר להתלקחות מלחמתית בחזית רוסיה-אוקראינה לוחץ על שוקי המניות העולמיים, וכך גם על נכסי הסיכון הגדולים ביותר - מטבעות הקריפטו. הביטקוין מאבד 4.7% לסביבת 37,240 דולר; האת'ר נופל ב-6.3% לסביבת 2,550 דולר.



וזוהי לא רק נסיגה יומית: המשבר באוקראינה פגע קשות במטבעות הדיגיטליים, וזהו למעשה יום שישי של נסיגה בביטקוין - שירד כבר בסוף השבוע אל מתחת ל-40 אלף דולר. הרצף השלילי הזה לא ממש מחזק את הטענה כי מדובר בנכס חשוב לימים סוערים. "בסערה העולמית החדשה הביטקוין, הנכס שמתיימר להיות התשובה לכל שאלה, הידרדר במהירות לביצועי חסר חזקים מול הארכי-אויב שלו, הזהב", אמר ג'ון רוק (John Roque) מ-22V Research.
מחיר הזהב חצה מחדש בשבוע שעבר את ה-1,900 דולר, והוא עולה היום ב-0.6% ל-1,912 דולר האונקייה.
"הביטקוין משתתף בהכרח בתנודתיות שמכה בכל נכסי הסיכון בעקבות המתיחות הגאו-פוליטית במזרח אירופה. רכבת ההרים של המטבע לא צפויה להסתיים בקרוב", אמר אדוארד מויה (Edward Moya), אנליסט ב-OANDA.
"זה יכול להפוך מכוער אם נראה נפילות חזקות בוול סטריט, כאשר המשקיעים יבינו שמחכה לנו קונפליקט מלחמתי ממושך. הביטקוין יכול להפוך לקורבן של איסוף המזומנים. אבל כאשר מכירות הפאניקה יסתיימו, ההימורים לטווחים ארוכים יחזרו מאוד מהר", הוסיף מויה.
החלטתו אמש של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין על הכרה בעצמאותם של שני המחוזות הבדלניים בחבל דונבאס, במזרח אוקראינה, גררה שורת גינויים מצד ארצות הברית ואירופה, וגורמים אמריקניים אף אמרו כי היום יוכרזו סנקציות חדשות על רוסיה.
1 צפייה בגלריה
ביטקוין bitcoin
ביטקוין bitcoin
ביטקוין bitcoin
(קרדיט: pixabay)