סגור

בלעדי
מי מתחזה לדני זלקינד ועוקץ בעלי דירות להשכרה?

ל"כלכליסט" נודע כי בתקופה האחרונה אדם פונה לבעלי דירות שמפרסמים אותן להשכרה בהודעות ווטסאפ ממספר בחו"ל תוך שימוש בתמונתו של אחד מבעלי השליטה באלקו, ומבקש להעביר לו אלפי דולרים עבור כרטיסי טיסה תוך הבטחה שהסכום יוחזר עם תשלום שכר הדירה; תלונה הוגשה למשטרה

עקיצת כספים במסגרת הליך להשכרת דירות אינה עניין חדש, אולם יש מי שמבצע אותה תוך התחזות לאנשי עסקים בעלי שם במשק. ל"כלכליסט" נודע כי בתקופה האחרונה אדם מבצע עוקץ שכזה תוך שהוא מתחזה לדני זלקינד, אחד מבעלי השליטה באלקו , אחת מקבוצות האחזקה הגדולות בישראל.


כך עובד התרגיל: האדם פונה לבעלי דירות שמפרסמים אותן להשכרה בהודעות ווטסאפ ממספר בחו"ל, מציג את עצמו כדני זלקינד, בעל השליטה באלקו, ותמונתו אף מתנוססת כתמונת פרופיל בחשבון הווטסאפ שממנו נשלחות ההודעות.
הוא מתהדר בחברים ידועי שם מהקהילה העסקית, ומציע לאותם בעלי דירות להשכיר את הדירות לקרובים, חברים או אנשים שהוא מסייע להם כלכלית. תמיד מדובר בשוכר שמתגורר במדינה זרה ומעוניין לעבור לגור בישראל.
2 צפייה בגלריה
צילום מסך התחזות ל דני זלקינד
צילום מסך התחזות ל דני זלקינד
צילום מסך התחזות ל דני זלקינד
המתחזה מציע לשלם את שכר הדירה לשנתיים מראש באמצעות העברה בנקאית, ואז, רגע לפני סגירת העסקה, הוא מבקש טובה קטנה מבעל הדירה - שיעביר לחשבונו 3,000-2,000 יורו עבור כרטיסי הטיסה מאותה מדינה, ומבטיח שהסכום יתווסף לשכר הדירה.
ככל הידוע, המתחזה ביצע עשרות פניות, ובחלקן המשכירים נפלו בפח. בעבר אותו אדם ביצע מבצעי עוקץ תוך התחזות לאנשי עסקים ידועים נוספים - יגאל דמרי וגדעון תדמור.
עורכי דינו של זלקינד מסרו: "נחשפנו לפעילות של נוכל המתחזה לזלקינד, שמנסה להוציא במרמה כספים מבעלי דירות. חומרים בעניין הועברו למשטרה והוגשה תלונה. אנו סמוכים שהמשטרה תאתר במהרה את המחזה ותמצה איתו את הדין. נבקש להסב את תשומת לב הציבור לעניין, לבל ייפגעו תמימים נוספים מאותו נוכל ערמומי".


2 צפייה בגלריה
דני זלקינד דניאל זלקינד מנהל משותף ב אלקו
דני זלקינד דניאל זלקינד מנהל משותף ב אלקו
דני זלקינד
(צילום: Israel Hadari)