סגור

בלעדי לכלכליסט
קיבוץ העוגן וקרן להב בדרך לאקזיט של 130 מיליון שקל

לכלכליסט נודע כי חברה אירופית במגעים מתקדמים לרכישת מפעל העוגנפלסט, שבו שותפים הקיבוץ וקרן החוב, תמורת 130-120 מיליון שקל. להב, שהשקיעה 30 מיליון שקל בחברה ב־2013, צפויה לגזור קופון של כמעט עד פי 2 על ההשקעה


קיבוץ העוגן שבשרון וקרן החוב להב בדרך לאקזיט בחברת העוגנפלסט. לכלכליסט נודע כי חברה אירופית מנהלת מו"מ מתקדם לרכישת העוגנפלסט תמורת 130-120 מיליון שקל.
כך שחברי הקיבוץ, שמחזיק ב־60% ממניות החברה צפויים להיפגש עם 75-70 מיליון שקל. וקרן להב (40%) תיפגש עם יתרת התמורה - 55-50 מיליון שקל. הקרן להב, שמנהלת כספים שגויסו בעיקר מהתנועה הקיבוצית, מנוהלת ע"י גיורא עופר, לשעבר מנכ"ל בנק דיסקונט, ועל ידי יעל גיט, לשעבר בכירה בחטיבה העסקית של בנק הפועלים.

1 צפייה בגלריה
מימין: ארנון אשד יו"ר העוגנפלסט והשותפים יעל גיט ו גיורא עופר מנהלי קרן החוב להב
מימין: ארנון אשד יו"ר העוגנפלסט והשותפים יעל גיט ו גיורא עופר מנהלי קרן החוב להב
מימין: ארנון אשד, יו"ר העוגנפלסט, והשותפים יעל גיט וגיורא עופר, מנהלי קרן החוב להב
(צילומים: עמית שעל, אוראל כהן)
העוגנפלסט היא אחת החברות הוותיקות בתעשייה הקיבוצית. המפעל הוקם ב־1941 כבית מלאכה לוולקניזציה והפך לבית חרושת לפלסטיק.
החברה מפתחת ומייצרת יריעות P.V.C לחברות בענפי הביטחון, הבנייה, החקלאות, עיצוב הבית והתעשייה. מוצרי החברה משמשים כחיפוי לרצפות, יריעות לאיטום יריעות דקטורטיביות ושימושים מיוחדים כמו סוככים, אחסון גרעינים והגנת אב"כ. עיקר המכירות הן של חומרים לאיטום גגות ובריכות שחיה, מפות שולחן ועוד.
בקיבוץ, שעבר הפרטה כמעט מלאה, יש כ־300 חברים, ומלבד העוגנפלסט, הקיבוץ מתבסס על חקלאות - גידולי שדה בהם תירס וכותנה, אבוקדו בשיתוף עם מעברות ומשמר השרון הסמוכים, וכן רפת גדולה לחלב. העוגנפלסט מעסיקה 150 עובדים חלקם חברי הקיבוץ. יו"ר החברה הוא ארנון אשד שמכהן במקביל כיו"ר פלרם הבורסאית שבשליטת (70.5%) קיבוץ רמת יוחנן, המייצרת לוחות תרמופלסטיים ונסחרת לפי שווי של 850 מיליון שקל.
הכנסות העוגנפלסט, המנוהלת על ידי אורן זבידה, מוערכות ב־150 מיליון שקל בשנה והחברה רווחית. קרן להב נכנסה ב־2013 להשקעה של 30 מיליון שקל בהעוגנפלסט. 10 מיליון שקל הועברו ישירות לקופת הקיבוץ עבור 40% ממניות העונפלסט, ו־20 מיליון שקל נוספים הוזרמו לתוך קופת החברה שנקלעה אז לקשיים.
להב גייסה 350 מיליון שקל באמצעות שתי קרנות - להב 1 ולהב 2 - שהעמידו אשראי לחברות בגודל בינוני (מידל מרקט) בשכבת המזנין, בהן רשת מלונות בראון, העוגנפלסט כאמור וגם לחברת נאייקס שהונפקה לפני שבועיים בתל אביב לפי שווי עצום של כמיליארד דולר. האשראי שימש את החברות לביצוע השקעות או ליצירת גשר מימוני עד לקבלת השקעות או הכנסת שותף.