סגור

ברודקום במגעים לרכישת חברת תוכנה לפי שווי של 15-20 מיליארד דולר

ענקית השבבים מקיימת שיחות עם חברת SAS שמוכרת תוכנה לניהול מודיעין עסקי, כך עולה מדיווח בוול סטריט ג'ורנל; לפי מקרובים לנושא העסקה עשויה להתבצע כבר בשבועות הקרובים; ב-2018 רכשה את חברת התוכנה CA תמורת 19 מיליארד דולר; שווי ברודקום עומד על 200 מיליארד דולר, זאת לאחר שמנייתה זינקה ב-50% מתחילת השנה

יצרנית השבבים ברודקום (Broadcom) מנהלת מגעים לרכישת SAS אינסטיטוט, על כך דיווח וול סטריט ג'ורנל בהתבסס על אנשים המקורבים לנושא. זהו צעד נוסף במאמציה של ענקית הטכנולוגיה לחזק את הנוכחות שלה בשוק התוכנות לתאגידים.


לפי המקורבים, השלמת העסקה שתעניק ל-SAS הערכת שווי של בין 15-20 מיליארד דולר, עשויה להתקיים כבר בשבועות הקרובים, זאת בהנחה שהשיחות לא יקלעו למבוי סתום. עם זאת, לפי המקורבים הערכת השווי הזו כוללת גם את החובות של החברה.

1 צפייה בגלריה
מטה ברודקום
מטה ברודקום
מטה ברודקום
(epa)

שווי השוק של ברודקום BROADCOM INC עומד על 200 מיליארד דולר, זאת לאחר שמנייתה זינקה ב-50% מתחילת השנה. ברודקום היא מעצמה של מוליכים למחצה שמתבססת בעיקר על רכישות. החברה מחפשת לבצע עסקאות נוספות מאז שנשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ חסם ב-2018 את תוכניותיה לרכוש את יריבתה קוואלקום בטענה לסיכוני אבטחה. בתגובה העבירה ברודקום את המטה שלה מסינגפור לארה"ב.
מנכ"ל ברודקום, הוק טאן Hock Tan מעוניין לגוון את תחומי העיסוק של החברה מעבר לעסקי השבבים ולהתרחב לתחום התוכנה, הנחשב לרווחי יותר. ב-2018 שילמה החברה 19 מיליארד דולר לרכישת חברת התוכנה CA, ושנה לאחר מכן הודיעה ברודקום על כוונתה לרכוש את חטיבת השירותים לארגונים של סימנטק, עבור 10.7 מיליארד דולר.
SAS מצפון קרולינה מוכרת תוכנה לניהול בינה עסקית. היא הוקמה בשנות ה-60 כשאוניברסיטאות איחדו כוחות כדי לנתח כמויות של נתונים חקלאיים באמצעות תוכנית בשם Statistical Analysis System, כך לפי אתר החברה. יש לה כיום מעל ל-12 אלף עובדים, ולקוחות ברחבי העולם, והיא עדיין מנוהלת על ידי המייסדים ג'ים גודנייט וג'ון סאל.
ברודקום דיווחה ביוני על תוצאות טובות מהתחזיות, ברבעון השני. הכנסות חטיבת המוליכים למחצה עלו ב-20%, על רקע הגדלת המלאי בשל המחסור בשבבים, וההכנסות בחטיבת התוכנה עלו ב-4%.
העסקה הפוטנציאלית מגיעה, בעוד שהאופציה למיזוג/רכישה ניצבת בפני חוסר ודאות, בשל הצו הנשיאותי עליו חתם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בסוף השבוע, שמטרתו להגביר את התחרות ולבלום מיזוגים גדולים בתעשייה.