סגור
משקאות ספרינג של יפאורה משקות קלים
משקאות ספרינג של יפאורה (צילום: עמית שעל)

מנכ"ל יפאורה-תבורי דורון גלזר נחקר ברשות התחרות בפרשת תיאום המחירים

הרשות כבר חקרה לפני שבעה חודשים את רוני גת, יו"ר יפאורה - שכיהן כמנכ"ל החברה טרם מינויו של גלזר; שורה של ספקיות וקמעונאיות נחקרו בחודשים האחרונים בחשד לתיאום מחירים; קבוצת קרור, בעלת השליטה ביפאורה, ציינה כי "אין בידיה מידע על הנושאים הנחקרים"

רשות התחרות מעמיקה את חקירת הספקים. דורון גלזר, מנכ"ל חברת יפאורה-תבורי, נחקר הבוקר (ג') במשרדי הרשות בפרשת תיאום המחירים.
מדובר בהשלמת חקירה, הנמשכת שבעה חודשים, לאחר שרוני גת, שכיהן לפני גלזר כיו״ר ומנכ״ל יפאורה, נחקר ברשות התחרות. מאז פרש גת מתפקיד המנכ"ל והמשיך לכהן כיו״ר בלבד. גלזר, המשנה למנכ"ל, קודם לתפקיד המנכ"ל.
קרור אחזקות שבשליטת שלמה רודב ורוני גת, הבעלים של יפאורה, ציינה בדיווח למשקיעים כי בשלב זה, "אין בידי החברה מידע אודות מהות הנושאים הנחקרים".
החשדות נגד החברות נוגעים לתיאום מחירים באמצעות התבטאויות בתקשורת ומידע ששולב בדוחות הכספיים של החברות.
יפאורה לא נחקרה בסבב הראשון של חקירת הרשות בחשד לתיאום מחירים של הספקיות - חקירה שנפתחה בנובמבר 2022. רק ביוני האחרון פשטו חוקרי הרשות על משרדי חברת שסטוביץ וחקרו גורמים בחברה, במקביל לחקירתו של גת.
עד כה נחקרו בפרשה ראשי שטראוס, שסטוביץ, דיפלומט, ויליפוד, יוניליוור וכן מנכ"לי רשתות שופרסל, רמי לוי, יוחננוף, ויקטורי ואושר עד. החקירה הניבה בינתיים שני כתבי חשדות נגד ויליפוד ושטראוס. שטראוס עברה בחודש שעבר שימוע לפני הגשת כתב אישום ואילו ויליפוד קיבלה בשבוע שעבר זימון לשימוע לפני הגשת כתב אישום.