סגור

מנכ"ל דריו: 3 רכישות שביצענו תוך שנה יגדילו את ההכנסות השנתיות ל-60 מיליון דולר

חברת שירותי הבריאות הדיגיטליים השלימה רכישת חברה בתחום הפיזיותרפיה; המנכ"ל ארז רפאל אמר ששלוש הרכישות האחרונות יתרמו הכנסות שנתיות של 35 מיליון דולר; המניה צנחה ב-22% מתחילת ינואר

חברת שירותי הבריאות הדיגיטליים דריו הלת' רכשה היום (ד') חברה בתחום הפיזיותרפתיה, תמורת 4 מיליון דולר.
זוהי החברה השלישית שרוכשת תוך שנה דריו, שפועלת מקיסריה. מנכ"ל החברה ארז רפאל אמר היום בכנס משקיעים כי שלוש הרכישות צפויות לתרום לדריו הכנסות שנתיות (ARR) של 35 מיליון דולר.
זאת בנוסף להכנסות השנתיות של החברה שמוערכות ב-25 מיליון דולר, כך שלאחר הטמעת הרכישות החדשות, צפויה החברה להגיע בשנה הקרובה לקצב מכירות שנתי של 60 מיליון דולר.
1 צפייה בגלריה
בורסה נאסד"ק ישראל הייטק חדשנות
בורסה נאסד"ק ישראל הייטק חדשנות
בורסת נאסד"ק
(צילום: israeltrade.org)
רפאל אמר לכלכליסט כי "אנחנו משלימים היום רכישה שלישית בתוך תקופה של שנה. את שלוש הרכישות ביצענו באמצעות מניות, והן דיללו אותנו בפחות מ-12%".
רפאל פירט כי "החברה הראשונה שנרכשה לפני שנה פועלת בתחום הפיזיותרפיה. קנינו אותה בערך של 28 מיליון דולר לפי מחיר המניה דאז. הרכישה השנייה, בחודש מאי בוצעה לפי שווי של 26 מיליון דולר של חברה בתחום הבריאות המנטלית.
"עכשיו אנחנו רוכשים חברה נוספת בתחום הפיזיותרפיה, שפיתחה טכנולוגיה לבדיקת בעיות בשלד. השלמנו מו"מ של שלושה חודשים, שלאחריהם קנינו אותה כשמחיר המניה גילם לה 7 מיליון דולר, אבל אפקטיבית, לאחר הירידה במחיר המניה, היא נרכשה לפי 4 מיליון דולר בלבד".
דריו הלת' דיווחה בכנס המשקיעים שלה שצירפה בשנה החולפת 51 לקוחות, שהם אלה שמייצרים את פוטנציאל הצמיחה המשמעותי בהכנסותיה.
מניית דריו, שנסחרת בבורסת נאסד"ק, נפלה מתחילת 2022 ב-23%, ובפרק זמן של 12 חודשים נחתכה ב-44%. זאת בהתאם למגמה השלילית במניות הביוטכנולוגיה בוול סטריט.
"שוק הביומד בארה"ב הוא 'אובר-סולד'. המדדים הגיעו לרמות שבהן היו לאחר נפילת הבורסות בשל התפרצות הקורונה", אמר רפאל.
לדבריו, "בעוד שמדד נאסד"ק נמוך מהשיא שלו בכ-10%, מדד הביוטכנולוגיה של בורסת נאסד"ק ירד ב-22% מאז השיא האחרון (באוגוסט 2021, ח"ש). כשמסתכלים מה קורה כיום בשוק רואים שקרנות ההון סיכון מגדילות את ההשקעות שלהן. אם ב-2019 הן השקיעו בחברות ביוטכנולוגיה 8 מיליארד דולר, ב-2020 מדובר כבר ב-14.9 מיליארד דולר, ובשנה שעברה זה זינק ל-29.1 מיליארד דולר".
לפי נתוני יאהו פיננס, בין המשקיעים בדריו נמנים גופים מוסדיים גדולים בוול סטריט. בין השמות המוכרים נמצאת בלקרוק שמחזיקה ב-4.55% מהחברה, ואנגרד עם 1.54% ויש גם נוכחות ישראלית - חברת הביטוח הפניקס שמחזיקה ב-1.95% מהחברה.