סגור
מימין פיני יעקובי ו אמיר יעקובי אחים והבעלים של חברת YSB
מימין: פיני ואמיר יעקובי. "תביעה שהוגשה לפני שנים והסתיימה כעת בהסכם פשרה שהוא לטובת החברה" (צילום: עמית שעל)

האחים יעקובי ישלמו פיצוי של 12 מיליון שקל במסגרת פשרה בשל דיווחים מטעים

בעלי מניות המיעוט בקבוצה יקבלו את הפיצוי, בעקבות ההתנהלות של החברה בנוגע לפרויקט תמנע; החברה פירסמה דיווחים מטעים וחסרים לגבי הפרויקט; האחים יעקובי: הסכם הפשרה הוא לטובתנו, חברת הביטוח תשלם 70% מהסכום

בעלי מניות המיעוט בקבוצת האחים יעקובי יקבלו פיצוי בהיקף של 12 מיליון שקל בעקבות ההסתבכות של הקבוצה בפרויקט תמנע (שדה התעופה רמון).
כך עולה מפשרה עליה חתם דירקטוריון האחים יעקובי בסוף השנה שעברה, בעקבות בקשה לתביעה ייצוגית שהוגשה נגד החברה הציבורית, בעלי המשרה ובעלי השליטה בה.
התביעה הוגשה ב-31 בדצמבר 2020 על ידי עמותת נציגי הציבור. התביעה דרשה 42 מיליון שקל בגין הנזק שנגרם למשקיעים לאחר דיווחי האחים יעקובי ביחס לפרויקט תמנע אשר בוצע על ידי חברה בת של יעקובי, מנוליד מערכות.
על פי כתב התביעה, דיווחי החברה כללו פרטים מטעים וחסרים לגבי הפרויקט שסווג על ידי החברה כמהותי מאוד והחברה הציגה לציבור המשקיעים אומדנים בלתי מהימנים שגויים ומטעים ביחס להכנסות ועלויות הצפויות בפרויקט.
התביעה התבססה על רקע ביקורת שביצעה רשות ניירות ערך חודש לפני הגשת התביעה ופורסמה בדו"ח הכספי של האחים יעקובי לרבעון השלישי של 2020. מהביקורת עלה כי האחים יעקובי הכירו ברווחים מהפרויקט בהיקף של 5 מיליון שקל ב-2017, למרות שהחברה התקשתה למדוד את ההוצאות של החברה בפרויקט ובתוך כך את הרווחים. בהמשך כשהפרויקט הפך להפסדי, החברה קבעה בתשקיף שפרסמה כי הפרויקט בעל רווחיות נמוכה מהממוצע.
סך הכול במסגרת הפשרה תשלם האחים יעקובי 15.4 מיליון שקל (כולל מע"מ). חברי הקבוצה המיוצגים בתביעה הם בעלי מניות המיעוט בסוף יום המסחר בתאריכים 27 במרץ ו-30 באוגוסט 2018. מעבר ל-12 המיליון שהובטחו לבעלי המניות, יעקובי תשלם גמול לתובעת בסך 140 אלף שקל והחזר הוצאות בסך 250 אלף שקל. עורכי הדין של המבקשת יקבלו 3.04 מיליון שקל (כולל מע"מ).
מתוך הסכום הכולל שתשלם יעקובי, המבטח ישפה את החברה בסכום של 10.5 מיליון שקל. כלומר כמעט 5 מיליון שקל יגיע מהונה העצמי שנאמד ב-223 מיליון שקל בסוף הרבעון השלישי.
מניית האחים יעקובי ירדה ב-72% מאז הנפקתה בסוף 2017, בזמן שמדד ת"א נדל"ן עלה באותה התקופה ביותר מ-57%. בעלי השליטה בחברה הם פיני יעקובי (38.6%) ואמיר יעקובי (25.8%), שמכהנים כיו"ר הדירקטוריון ומנכ"ל החברה. בעלי מניות המיעוט מחזיקים ב-17% מהחברה. הירידה בשווי המניה משויכות בין היתר לקושי של החברה לשמור על יציבות ברווחי החברה. תשלום מיליונים עבור הפשרה לא אמור להוסיף נחת למשקיעים.
מקבוצת האחים יעקובי נמסר "מדובר בתביעה שהוגשה לפני שנים והסתיימה כעת בהסכם פשרה שהוא לטובת החברה, ולפיו החברה תשלם סכום נמוך משמעותית מסכום התביעה, במסגרתו חברת הביטוח תישא בסכום העיקרי המהווה כ-70% מהתשלום, והחברה תשלם סכום נמוך יחסית, וזאת ללא שצד כלשהו מודה בטענות או בחבות".