סגור
ג'יין פרייזר Jane Fraser מנכ"לית חדשה סיטי סיטיבנק
ג'יין פרייזר מנכ"לית סיטי (צילום: רויטרס)

אזהרת רווח לסיטי: יפריש 1.3 מיליארד דולר על הסיכונים בארגנטינה וברוסיה

רגע לפני פרסום דוחות הרבעון הרביעי מודיע הבנק על הפרשת הענק - רובה נוגעת להשלכות התוכנית הכלכלית של נשיא ארגנטינה מיליי; במקביל ירשום הבנק הוצאה של 1.6 מיליארד דולר בשל הפסדי מט"ח ועלות תוכנית השינוי המבני


סיטי מפרסם אזהרת רווח – רגע לפני פרסום הדוח המסכם של הרבעון הרביעי מחר. הבנק הודיע כי ירשום הפסד שלל 880 מיליון דולר בשל הפסדי מט"ח הקשורים לפסו הארגנטינאי.
עוד ירשום הבנק בדוחות הוצאה של 780 מיליון דולר בשל השינוי המבני שמובילה המנכ"לית ג'יין פרייזר (Jane Fraser), שמונתה לתפקיד ב-2021. בסה"כ מדובר בהשפעה שלילית של 1.66 מיליארד דולר על השורה התחתונה.
בשני המקרים מדובר במחיקה גדולה בהרבה מזו שעליה דיבר סמנכ"ל סיטי מארק מייסון בשיחת וועידה עם המשקיעים שהתקיימה בתחילת דצמבר – מייסון אמר כי הסעיפים יגררו מחיקה של "כ-200 מיליון דולר" כ"א.
במקביל הודיע סיטי כי יפריש בדוחות 1.3 מיליארד דולר בשל סיכונים גיאופוליטיים הנוגעים לכלכלה בארגנטינה וברוסיה.
מתוך ההפרשה, 580 מיליון דולר נובעים מאי היציבות הכלכלית-פוליטית ברוסיה, בשל המלחמה, והיתר נובע מההאטה הצפויה בארגנטינה והצפי להמשך הפיחות בפסו בשל התוכנית הכלכלית של הנשיא חאבייר מיליי.
תוכנית השינוי המבני עליה הכריזה פרייזר בספטמבר 2023 כוללת בין היתר מעבר יעברו משתי חטיבות עסקיות גדולות - אחת הממוקדת בלקוחות עסקיים והשנייה בלקוחות פרטיים – לחמש חטיבות שיורכבו מהעסקים המרכזיים של הבנק: השקעות, ניהול הון, שירותי עסקאות, שווקים ובנקאות פרטית בארה"ב.
ראשי חמש החטיבות הללו יהיו כפופים ישירות לפרייזר, ובכך יבוטל דרג ניהול שעמד עד כה בין המנכ"לית וראשי החטיבות. כמו כן, יבוטל התקן של מנהלים אזוריים מחוץ לארה"ב.
התוכנית נועדה להוציא את סיטי מהדשדוש הממושך, שהפך אותו לבנק עם שווי השוק הנמוך ביותר מבין ששת הגדולים (101.5 מיליארד דולר). עוד לפני פרסומה פיטר הבנק בשנה שעברה כ-5,000 עובדים.