צמיחה חזקה בהכנסות קרסו מוטורס - הרווח במחצית זינק ב-77%
יבואנית רנו, ניסאן, אקספנג וצ'רי סיימה את המחצית הראשונה עם הכנסות של 4.13 מיליארד שקל, עלייה של 46% ביחס לתקופה המקבילה - בעיקר בזכות קפיצה במכירות מכוניות צ'רי ואקספנג
קרסו מוטורס, יבואנית רנו, ניסאן, אקספנג וצ'רי, מסכמת את המחצית הראשונה של 2025 עם הכנסות של 4.131 מיליארד שקל, צמיחה של 46% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. הרווח הנקי עמד על 222 מיליון שקל, לעומת 125 מיליון שקל במחצית המקבילה, זינוק של 77%.
קבוצת קרסו נחשבת ליבואנית ותיקה של מותגים אירופיים ויפניים – רנו, ניסאן ובהמשך גם דאצ'יה – אולם עיקר הצמיחה נובע מכניסתם של שני מותגים סיניים: צ'רי ואקספנג. על פי נתוני איגוד יבואני הרכב, נכון למחצית הראשונה של 2025 קרסו ניצבת במקום השלישי בשוק הרכב הישראלי, עם 22,165 מסירות, נתח של 13.9% בשוק.
צ'רי, המותג המוביל של הקבוצה, רשם במחצית 10,925 מסירות, לעומת 5,675 בתקופה המקבילה - עיקר הצמיחה נבע מהשקת דגמי הפלאג־אין הייבריד, המאפשרים טווח נסיעה חשמלי של כ־90 ק"מ. כיום שוק הפלאג־אין הייבריד בישראל נשלט בידי צ'רי. באקספנג, המותג החשמלי השני בישראל, השיגה קרסו מוטורס 4,073 מסירות במחצית, לעומת 1,151 בלבד אשתקד – אז נכנסה לשוק המקומי.
במצגת למשקיעים ציינה קרסו כי מכירות הרכב החשמלי נמצאות השנה בירידה, בשל מחסור בתשתיות וחשש מירידת ערך, אך מנגד נרשמת עלייה בביקוש לרכבי פלאג־אין הייבריד. בנוסף, נחשף במצגת כי בשנה הבאה צפויה אקספנג להשיק דגמים עם מערכות REEV – מנועי בנזין המשמשים כגנרטור לטעינת הסוללה – מהלך שעשוי לפגוע בביקוש לדגמים החשמליים הטהורים של היצרנית. עוד נמסר על השקות עתידיות של שני דגמים חשמליים של רנו (בהם רנו 5) ושני דגמים חשמליים של ניסאן (המיקרה והליף החדשה).
ברכב הסיני EVEASY שמייבאת קרסו לישראל (דגם אחד בלבד), נרשמה ירידה במסירות ל-172, לעומת 248 לפני שנה; החברה היא גם בעלת זיכרון על היצרנית הוויטנאמית VinFast, שדגמיה טרם יובאו לישראל. במקביל, השנה רכשה קרסו את השליטה המלאה ביבואנית הדו־גלגלי מטרו מידי גדי אבירם וחן למדן, שהחזיקו ב־66.67% מהמניות, תמורת 210 מיליון שקל.





























