סגור
SVB בנק סיליקון ואלי
סיליקון ואלי בנק (צילום: Nathan Frandino / Reuters)

הפד והאוצר האמריקאי מעניקים רשת ביטחון לבעלי הפקדונות בבנקים הקורסים

הרגולטורים האמריקאים הקימו באמצעות הפד מוסד בנקאי מתווך שהשתלט על פקדונות סיליקון ואלי בנק וסיגנצ'ר, שהוגדרו כ"גורמי סיכון מערכתיים" - כל בעלי הפקדונות יוכלו למשוך את כספם דרך הבנק החדש שבשליטת הפד

הממשל האמריקאי מחלץ את בעלי הפקדונות בבנקים הקורסים. בהודעה משותפת שהוציאו משרד האוצר האמריקני, הפד והתאגיד הפדרלי בארה"ב לביטוח פיקדונות (FDIC) נאמר כי בעלי הפקדונות בבנקים הקורסים יוכלו למשוך את כספיהם בהתאם לתנאי הביטוח הפדרלי.
ההודעה מכוונת לפקדונות בסיליקון ואלי בנק שקרס ושפעילותו נסגרה בהוראת הרגולטורים ביום שישי, ושאליו הצטרף סיגנצ'ר בנק מניו יורק (Signature Bank) שהרגולטורים הודיעו אמש גם על סגירתו. מול סיליקון ואלי בנק שמשמש בעיקר את תעשיית ההייטק, סיגנצ'ר מתאפיין בעיקר במתן שירותי פקדונות ואשראי לתעשיית הקריפטו.
"אנחנו נוקטים בפעולה דומה לצמצום סיכונים", נאמר בהודעה שהתייחסה לסגירת סיגנצר. עוד נמסר כי ההפקדות יישמרו ו"את ההפסדים לא יישאו משלמי המיסים".
הרגולטורים הקימו באמצעות הפד מוסד בנקאי מגשר שדרכו ניתן יהיה לקבל גישה לפקדונות בשני הבנקים הקורסים - בעלי הפקדונות יהפכו ללקוחות המוסד המגשר. לא תינתן הגנה לבעלי המניות של סינצ'ר ושל סיליקון ואלי בנק.
לצורך המהלך, משרד האוצר האמריקאי הגדיר את שני הבנקים כ"גורמי סיכון מערכתיים", הגדרה מתחייבת שרק באמצעותה הרגולטורים יכולים לסגור את הפעילות, לשחרר מתפקידם את הנהלות הבנקים ולקחת על עצמם את ניהול הפקדונות.
בעלי הפקדונות כבר נהנו מביטוח אוטומטי פדרלי אך זה הגן רק על 250 אלף דולר מכספם, בשעה שרוב גדול של הפקדונות היה בסכומים גבוהים יותר. הצעד שנעשה הלילה מעניק הגנה על כל הסכומים שבהפקדות.