סגור
רמי לוי תקשורת רמי לוי בשכונה סופרמרקט רמת גן
רמי לוי תקשורת, רמי לוי בשכונה - סופרמרקט, רמת גן

רווחי רמי לוי צנחו כמעט ב-44%, למרות עלייה במכירות

מכירות הקבוצה ברבעון השלישי צמחו ב-7.8%; אך שחיקת הרווחיות התפעולית, לצד זינוק של 118% בהוצאות המימון עקב ירידה בשווי ניירות ערך - פגעו בשורת הרווח הנקי שעמד על 23.7 מיליון שקל; עם פרסום הדוחות הכריזה החברה על חלוקת דיבידנד בגובה 36 מיליון שקל

דוחות רמי לוי: העלייה במכירות שרשמה הקבוצה בסקטורים השונים שלה ברבעון השלישי, לא סייעה לרווח הנקי שנחתך בתקופה ב-43.8% ל-23.7 מיליון שקל. זאת בעיקר כתוצאה משחיקת הרווחיות התפעולית וזינוק של 118% בהוצאות המימון בעקבות ירידה בשווי ניירות ערך. עם פרסום הדוחות, הכריזה החברה על חלוקת דיבידנד בגובה 36 מיליון שקל.
מכירות רשת המזון צמחו ברבעון ב-4.7% ל-1.54 מיליארד שקל. זאת בעקבות פתיחת חנויות חדשות וכן מעלייה של 3.3% במכירות החנויות הזהות.
מכירות גוד פארם, קופיקס, מועדון הלקוחות וזרוע התקשורת צמחו ברבעון ב-50% ל-216.6 מיליון שקל, אך המכירות הסיטונאיות של גוד פארם צנחו ב-20.7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
בעוד מכירות הקבוצה צמחו ב-7.8%, הרווח הגולמי של הקבוצה צמח בשיעור מעט נמוך יותר של 6.3% ל-393.2 מיליון שקל, כך שהרווחיות הגולמית נשמרה, תוך שחיקה קלה ל-22.5% לעומת 22.8%.
שחיקת הרווחיות לצד עלייה בשיעור ההוצאות, הובילה לכך שהרווח התפעולי של החברה ירד ב-7.9% ל-62.6 מיליון שקל והרווחיות התפעולית נשחקה ל-3.6% מהמכירות, לעומת 4.2% ברבעון המקביל אשתקד.
בתשעת החודשים הראשונים, צמחו מכירות הקבוצה ב-10.9% ל-5.43 מיליארד שקל והרווח הנקי ירד ב-5.9% ל-141.3 מיליון שקל, בהמשך לשחיקת הרווחיות הגולמית ל-22.6% מהמכירות לעומת 23.2% בתקופה המקבילה אשתקד.