סגור
מתוך הסדרה דברים מוזרים נטפליקס
מתוך הסדרה "דברים מוזרים" בנטפליקס (נטפליקס)

נטפליקס איבדה פחות מנויים מהצפי, והמניה מזנקת

ענקית הסטרימינג פרסמה את דוחות הרבעון השני, לפיהם 970 אלף מנויים עזבו את השירות במהלך הרבעון - לעומת תחזית לאבדן גדול יותר של 2 מיליון מנויים. כמו כן, החברה צופה גידול במספר המנויים ברבעון הנוכחי. ההכנסות עלו בכמעט 9% אך לא עמדו בציפיות

נטפליקס מפספסת את התחזיות, והמנויים ממשיכים לנטוש: הכנסות ענקית הסטרימינג ברבעון השני עמדו על 7.97 מיליארד דולר (לעומת תחזיות אנליסטים של 8.04 מיליארד דולר). במקביל, איבדה החברה 970 אלף מנויים (לעומת תחזיות לאובדן של כ-2 מיליון מנויים). עם זאת, החברה צופה גידול במספר המנויים ברבעון הנוכחי. המניה מזנקת בכ-8% במסחר המאוחר בניו יורק. הכנסות החברה גדלו ב-8.6% לעומת הרבעון המקביל ב-2021. הרווח הנקי טיפס ב-6.5% ל-1.25 מיליארד דולר. הרווח המדולל למניה עמד על 3.2 דולר, לעומת תחזיות אנליסטים לרווח של 2.94 דולר למניה.
למרות הנתונים המאכזבים, נטפליקס צופה שיפור ברבעון הנוכחי, ובמרכזו תוספת של מיליון מנויים ל-221.67 מיליון מנויים משלמים – גידול שעדיין לא יחזיר את החברה לשיא המנויים שרשמה ברבעון האחרון של 2021 עם 221.84 מיליון מנויים. גידול זה הוא כנראה תוצאה של לוח שידורים חזק ברבעון הנוכחי, עם סדרות כמו העונה השלישית של אקדמיית המטרייה, העונה הראשונה של The Lincoln Lawyer ובהובלת העונה הרביעית של דברים מוזרים. לדברי החברה, העונה רשמה 1.3 מיליארד שעות צפייה – שיא לסדרה דוברת אנגלית בשירות. "העונה הרביעית גם הציתה עניין מחודש בפרקי עבר, ועונות אחת עד שלוש רשמו גידול של פי 5 בצפייה בחודש שלאחר השקת העונה הרביעית (בהשוואה לחודש הקודם)", כתבה החברה בהודעה למשקיעים.
בנוסף צופה החברה שההכנסות ברבעון הנוכחי יגדול ב-4.7% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה ל-7.84 מיליארד דולר. מנגד, הרווח הנקי צפוי לצנוח ב-33.7% ל-961 מיליון דולר. "הדולר ממשיך להתחזק באופן משמעותי ובקצב היסטורי לעומת מרבית המטבעות האחרים, כאשר היורו נפל מתחת לשווי של דולר אחד לראשונה זה שני עשורים", כתבה נטפליקס. "מדובר ברוח נגדית משמעותית לכל החברות הבינלאומיות שפועלות מארה"ב. יש לנו חשיפה גדולה לעלייה חסרת תקדים זו בשווי הדולר, כי כמעט 60% מההכנסות שלנוו מגיעות מחוץ לארה"ב ולתנודות במט"ח יש השפעה גדולה על הרווח התפעולי מכיוון שרוב ההוצאות שלנו בדולרים ולא מטיבות מדולר חזק".
בדוחות הרבעון הקודם שפרסמה החברה לפני שלושה חודשים, דיווחה נטפליקס על ירידה של 200 אלף במספר המנויים - נתון שהיה גרוע יותר מהתחזית המונמכת שדיברה על תוספת של 2.5 מיליון מנויים חדשים. בתקופה המקבילה אשתקד הוסיפה החברה 4 מיליון מנויים חדשים. מדובר היה אז באובדן מנויים ראשון זה עשור עבור נטפליקס, עובדה שהפילה אז את מנייתה במסחר שלאחר הסגירה.