סגור
דולר דולרים כסף מזומן
שטרות דולרים (צילום: Dimas Ardian/Bloomberg)

תנועות קלות במט"ח, הדולר על 3.71 שקלים

הדולר יציב, היורו יורד ב-0.1% ונסחר מתחת ל-4 שקלים; האינפלציה השנתית בארה"ב עמדה בנובמבר על 3.1%, בהתאם לחזיות; הכלכלן הראשי באי.בי.אי: "נתוני המאקרו בשבוע האחרון מיתנו במידה מסויימת את עוצמת הציפיות להפחתת ריבית מהירה של הפד"

תנועות קלות במט"ח לאחר פרסום נתוני האינפלציה בארה"ב: הדולר נסחר סביב 3.71 שקלים, היורו יורד ב-0.1% ונסחר מעט מתחת ל-4 שקלים. בשוק העולמי היורו עולה ב-0.2% ל-1.078 דולר.
בארה"ב פורסם היום מדד המחירים לצרכן, שעלה בנובמבר ב-3.1% בקצב שנתי, בדומה לתחזיות, ובהמשך ל-3.2% בחודש אוקטובר. בחישוב חודשי נרשמה עלייה של 0.1%, התחזיות היו למדד אפסי, בדומה לנתון של אוקטובר.
מדד הליבה של המחירים עמד על 4% בקצב שנתי, בדומה לתחזיות ולמדד הליבה באוקטובר. בחישוב חודשי עלה מדד הליבה ב-0.3%, בדומה לתחזיות ובהמשך לעלייה של 0.2% באוקטובר.
מחר תתפרסם החלטת הריבית של הפדרל ריזרב וכן מדד המחירים ליצרן בארה"ב. נתוני האינפלציה בישראל יפורסמו ביום שישי. בכירי הבנק המרכזי של ארה"ב יפתחו היום את הישיבה בת היומיים שבסיומה כאמור יפרסמו מחר את החלטת הריבית. כלכלנים מעריכים שהפד יותיר את הריבית בשיעור של 5.5%, וממתינים בעיקר לפרסום התחזיות של הבנק ולמסיבת העיתונאים של היו"ר ג'רום פאוול.
"הבנקים המרכזיים המובילים בעולם לא ימהרו לאותת על הפחתת ריבית מחשש לטעות נוספת ועלייה מחודשת באינפלציה", כתב רפי גוזלן, כלכלן ראשי בבית ההשקעות אי.בי.אי.
"נתוני המאקרו בשבוע אחרון לא איתגרו אמנם יתר על המידה את התמחור בשווקים המכוון ל"נחיתה רכה" של הכלכלה האמריקאית, אך כן מיתנו במידה מסויימת את עוצמת הציפיות להפחתת ריבית מהירה בארה"ב.
"כך, השווקים התאפיינו בהמשך עלייה במדדי המניות המובלים בארה"ב ובאירופה, לצד עליית תשואות בשוק איגרות החוב בטווחים הקצר-בינוני לפידיון, שתמכה בהתחזקות של הדולר בעולם.
"התפתחות מעניינת וחשובה הייתה בהתנהגות שוקי המניות והאג"ח בשבוע האחרון, ולפיה נחלש המתאם החיובי שבין מחירי האג"ח והמניות, איתות לכך שתרחיש שבו תימשך הירידה המהירה בתשואות האג"ח יהווה התפתחות בעייתית מבחינת האפיק המנייתי שכן הוא יעלה את החשש מפני הידרדרות מהירה יותר בפעילות וברווחיות החברות, כלומר יאתגר את תרחיש הנחיתה הרכה".