סגור
מקורות מרכז השאיבה בכנרת
מקורות, מרכז השאיבה בכנרת (זהר שחר)

מקורות: עלייה בגבייה ממפיקי מים פרטיים הזניקה את הרווח הנקי ב-23%

הרווח הנקי של חברת המים הממשלתית, שנסחרת בבורסת תל אביב בארבע סדרות אג"ח, זינק ברבעון השני ל-65 מיליון שקל; במחצית הראשונה ירדה צריכת המים לחקלאות ב-13%, אך עלתה ב-4% במשקי הבית; אספקת המים לרשות הפלסטינית ולירדן קפצה ב-25%

חברת המים מקורות חותמת את המחצית הראשונה של 2022 עם רווח נקי של 140 מיליון שקל, עלייה של 5% לעומת הרווח הנקי שלה בתקופה המקבילה אשתקד.
ברבעון השני של השנה היא רשמה רווח נקי של כ-65 מיליון שקל, שמהווים עלייה של 23% לעומת הרבעון השני בתקופה המקבילה.
לפי הדו"חות הכספיים שפרסמה היום (ה') למחצית הראשונה של השנה ולרבעון השני, הכנסותיה הסתכמו בכ-2.3 מיליארד שקל, עלייה של כ-3% לעומת המחצית הראשונה של 2021. עיקר הגידול מיוחס לעלייה בגבייה ממפיקי מים פרטיים.
במהלך החצי הראשון של השנה חלה ירידה של 13% בצריכת המים לחקלאות, ומנגד חלה עלייה של 4% בצריכת המים במגזר משקי הבית. סך צריכת המים במחצית הראשונה של השנה הסתכם בכ-800 מיליון קוב, לעומת צריכת מים בהיקף של 825 מיליון קוב במחצית הראשונה של 2021.
בתוך כך אספקת המים של מקורות לרשות הפלסטינית ולירדן עלתה בין ינואר ליוני בכ-25% בהשוואה לתקופה המקבילה והסתכמה בכ-96 מיליון קוב.
מנכ"ל מקורות הוא עמית לנג ויו"ר החברה הוא יצחק אהרונוביץ'. עם פרסום דו"חות החברה מסר היום לנג: "בחציון הראשון של השנה מקורות המשיכה לפעול על בסיס תוכנית הפיתוח השנתית שלה, שהיקפה כ-1.5 מיליארד שקל, וההערכה היא כי זה יגדל במהלך השנים הבאות עד לכ-2 מיליארד שקל לשנה, וזאת כדי למלא את צורכי האספקה לצרכנים מקומיים, לרשות הפלסטינית ולירדן, וזאת כשברקע מגמות של גידול באוכלוסיית הצרכנים, ההתחממות הגלובלית ומשבר האקלים".