סגור
מימין: גיל דויטש רוני בירם ו נבות בר מייסדי קרן קיסטון
בעלי השליטה בקרון קיסטון מימין: גיל דויטש, רוני בירם ונבות בר (צילום: שי שברו)

תפסו טרמפ: בעלי אגד משכו ממנה דיבידנדים של מיליארד שקל בשנתיים

קרן קיסטון, שמחזיקה 63% מאגד בשרשור, סיימה את הרבעון עם צמיחה של 19% בהכנסות ל־88.5 מיליון שקל. הרווח הנקי טיפס ל־49.3 מיליון שקל. הקרן רכשה את אגד באוקטובר 2022 לפי שווי של 5 מיליארד שקל. הכנסות תחנות הכוח נפגעו

קיסטון אינפרא סיכמה את הרבעון הראשון של 2025 עם שיפור ברווחים, כשהמנוע המרכזי נותר מגזר התחבורה ובראשו קבוצת אגד. עם זאת, פעילות מגזר האנרגיה נבלמה, בעקבות רגולציה חדשה של רשות החשמל.
הכנסות קיסטון הסתכמו ב־88.5 מיליון שקל, עלייה של 19% לעומת הרבעון המקביל. הרווח התפעולי צמח ב־27% ל־72.5 מיליון שקל, והרווח הנקי עלה קלות ל־49.3 מיליון שקל. עיקר הרווח נבע משינויים בשווי ההוגן של נכסי הקרן, בעוד ההכנסות התזרימיות צללו ב־69% ל־28 מיליון שקל. קיסטון מחזיקה נכסים מניבים בשווי של כ־3.7 מיליארד שקל, עם תזרים שנתי חזוי של 300 מיליון שקל ותשואה ממוצעת של 6%. שיעור המינוף עומד על 36%, ולחברה יתרת מזומנים של 126 מיליון שקל.
ההשקעה המרכזית של הקרן היא בקבוצת התחבורה אגד, שבה מחזיקה קיסטון 81% בשותפות עם קרן המורים. היחס בין השותפות הוא 78% לקיסטון ו־22% לקרן המורים, כך שחלקה של קיסטון באגד עומד על 63% בשרשור. במאי הוכרזה חלוקה של דיבידנד בהיקף של 125 מיליון שקל. סך הדיבידנדים שחילקה אגד מאז שנרכשה באוקטובר 2022 בידי קיסטון לפי שווי של כ־5 מיליארד שקל עומד על מיליארד שקל. מתוכם, משכו השותפות דיבידנד של 625 מיליון שקל, כולל הדיבידנד האחרון.
הכנסות אגד הסתכמו ב־1.44 מיליארד שקל, עלייה של 5%, וה־EBITDA עמד על 319 מיליון שקל.
במקביל, קיסטון פועלת בתחום הנדל"ן דרך אגד נדל"ן, שלה נכסים בשווי 1.2 מיליארד שקל. החברה מתכננת השבחת נכסים ופיצול הפעילות לגוף עצמאי.
מגזר התחבורה, שכולל את אגד, אגד נדל"ן, ERANOVUM (חברת טעינת רכבים חשמליים באירופה) וקבוצת דרייב, כולל 66.43% מהחזקות הקרן. המגזר השני בגודלו מבחינת שווי הנכסים של הקרן הוא האנרגיה, שבו לקיסטון החזקות בשלוש תחנות כוח הפועלות בגז טבעי: IPM (החזקה של 34%) ו־16% בתחנות חגית ורמת חובב. כמו כן, הקרן תלווה לאדלטק את ההון העצמי הדרוש להקמת תחנת כוח נוספת בשורק והיא בעלת השליטה בחברת האנרגיה המתחדשת סאנפלאואר.
תחנת הכוח IPM הציגה עלייה של 70% בהכנסות ל־201 מיליון שקל, וה־EBITDA גדל ל־62 מיליון שקל.
לעומת זאת, תחנות רמת חובב וחגית, שמוכרות חשמל לחברת ניהול מערכת החשמל נגה, נפגעו מהחלטת רשות החשמל שהגבילה את התעריפים. בפברואר החליטה רשות החשמל להגביל את תעריפי החשמל של יצרנים המוכרים לחברת נגה את החשמל, בטענה שניצלו את חוסר התחרות בשוק וגבו מחירים עודפים. ההחלטה פגעה בהכנסות התזרימיות של רמת חובב.
ההכנסות של רמת חובב ירדו ב־27% ל־271 מיליון שקל, וה־EBITDA ירד ב־50% ל־134 מיליון שקל. חגית רשמה ירידה של 16% בהכנסות ל־161 מיליון שקל ו־EBITDA של 57 מיליון שקל.
סאנפלאואר, זרוע האנרגיה המתחדשת של קיסטון, הציגה הכנסות של 32 מיליון שקל ו־EBITDA של 23 מיליון שקל – ירידה ביחס לרבעון הקודם, בשל שינויים בשוק הפולני ומכירות בישראל.
עם זאת, נחתמה עסקה לרכישת פורטפוליו סולארי בפולין בהספק של 20 מגה־ואט כחלק מהרחבת הפעילות באירופה.
ברבעון הראשון של 2025, הכנסות הקו האדום של הרכבת הקלה אותו מפעילה חברת תבל, שהיא חברה־נכדה של אגד, עמדו על כ־35 מיליון שקל וה־EBITDA על כ־2 מיליון שקל. זאת, לאחר שהכנסות הקו האדום בכל שנת 2024 עמדו על 159 מיליון שקל וה־EBITDA עמד על 22 מיליון שקל.