סגור

הכנסות אפל ממשיכות לרדת, אך היא עדיין מכה את התחזיות

מדובר ברבעון שלישי ברציפות של ירידה בהכנסות ענקית הטכנולוגיה והן עמדו על 81.8 מיליארד דולר לעומת צפי של 81.69 מיליארד דולר; הסיבה העיקרית היא ירידה של 2.5% במכירות האייפון ו-7.3% במכירות המק; הרווח הנקי עלה ב-2.3% והתקרב ל-20 מיליארד דולר

הכנסות אפל רושמות ירידה זה הרבעון השלישי ברציפות, אבל החברה היכתה את התחזיות - כך עולה מדוחותיה שפורסמו הלילה (ה') לאחר המסחר. המניה איבדה כמעט 2% במסחר המאוחר.
ברבעון הקלנדרי השני של 2022 עמדו הכנסות אפל על 81.8 מיליארד דולר. זאת, לעומת תחזיות אנליסטים שצפו לחברה הכנסות של 81.69 מיליארד דולר.מדובר בירידה של 1.4% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה.
הרווח הנקי, מנגד, עלה מעט ב-2.3% ל-19.88 מיליארד דולר. הרווח למניה עמד על 1.26 דולר לעומת תחזיות לרווח של 1.19 דולר למניה.
הירידה בהכנסות היא תוצאה של צניחה במכירות מרבית קטגוריות המוצר של אפל, ובראשון מכירות האייפון שירדו ב-2.5% ל-39.67 מיליארד דולר (נמוך יותר מתחזיות אנליסטים שצפו מכירות של 39.91 מיליארד דולר). מכירות המק רשמו צניחה משמעותית יותר של 7.3% ל-6.84 מיליארד דולר, ומכירות האייפד התרסקו ב-19.8% ל-5.79 מיליארד דולר – תוצאה חלקית של החזרה המוגברת לעבודה במשרדים על חשבון עבודה מהבית. עלייה קלה בקטגוריית המוצרים הלבישים והאביזרים (2.5% ל-8.28 מיליארד דולר) וצמיחה חזקה של 8.2% בקטגוריית השירותים ל-21.21 מיליארד דולר, לא היה בהן די כדי לקזז את שאר הירידות.
בחלוקה גיאוגרפית התמונה מעורבת. מצד אחד, ירידה במכירות באמריקה (5.6% ל-35.83 מיליארד דולר), ביפן (11.5% ל-4.8 מיליארד דולר) ובאזור אסיה-פסיפיק (8.5% ל-5.62 מיליארד דולר). מצד שני, עלייה באירופה 4.8% ל-20.21 מיליארד דולר) ובסין (7.4% ל-15.76 מיליארד דולר). הירידה במכירות באסיה-פסיפיק מאכזבת במיוחד, שכן אפל משקיע משאבים רבים בהרחבה הפעילות בהודו, המדינה המשמעותית באזור זה, וברבעון הקודם נדמה היה שהם נושאים פירות עם עלייה נאה של 15.3%. ואולם, נראה שעדיין לא מדובר במגמה שהחברה יכולה למנף למנוע צמיחה עתידי.
במקביל לפרסום הדוח הרבעוני, דירקטוריון אפל הודיע על חלוקת דיבידנד בגובה של 24 סנט למניה, שישולם ב-17 באוגוסט לכל בעלי המניות נכון ל-14 באוגוסט.
"אנחנו שמחים לדווח שרשמנו את שיא כל הזמנים בהכנסות משירותים ברבעון יוני, הודות ליותר ממיליארד מנויים משלמים, וראינו את המשך החוזקה של שווקים שרשמו עלייה הודות למכירות האייפון", מסר מנכ"ל אפל, טים קוק, בהודעה לעיתונות, "אנחנו ממשיכים לקדם את הערכים שלנו כמו חינוך בתחום הסביבה, זאת לצד חדשנות שמעשירה את החיים של הלקוחות שלנו, למען עולם טוב יותר".