סגור
דיסני פלוס
דיסני פלוס (צילום: רויטרס)

דיסני עקפה את נטפליקס במספר המנויים; המניה זינקה במסחר המאוחר

לשירותי הסטרימינג של ענקית הבידור נוספו ברבעון האחרון 14.4 מיליון מנויים חדשים לעומת תחזית של 10 מיליון; דיסני עם 221.1 מיליון מנויים - לנטפליקס 220.7 מיליון. עם זאת, בדיסני הורידו את התחזית למנויים ב-2024; המניה זינקה במסחר המאוחר ב-6.9%

דיסני פרסמה את התוצאות הרבעוניות שלה שעקפו את התחזיות. ענקית הבידור דיווחה על הכנסות של 21.5 מיליארד דולר ברבעון האחרון, מעל התחזיות ל-21 מיליארד דולר. הרווח המותאם למניה עמד על 1.09 דולר לעומת תחזיות של 0.96 דולר.
חטיבת פארקי השעשועים של החברה המשיכה להציג ביצועים מרשימים הודות לזינוק במבקרים על רקע ההתאוששות בסקטור התיירות. הרווח התפעולי בחטיבה טיפס ל-2.19 מיליארד דולר, עלייה של מעל ל-100% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. עם זאת, האנליסטים מזהירים כי האטה בכלכלה עלולה לפגוע בפארקים ברבעונים הבאים.
גם בחטיבת הסטרימינג של החברה, הכוללת את דיסני פלוס, הולו ושירות הסטרימינג בספורט ESPN פלוס, דיווחו על ביצועים שעקפו את התחזיות. לשירותי הסטרימינג נוספו 14.4 מיליון מנויים חדשים ברבעון לעומת תחזית של 10 מיליון מנויים חדשים, זאת הודות להשקת השירות בשווקים חדשים ותכנים פופולאריים כמו "אובי וון קנובי". בסך הכל היו לשירותי הסטרימינג של דיסני 221.1 מיליון מנויים בסוף הרבעון, ובכך עקפו את נטפליקס שלה 220.7 מיליון מנויים.
עם זאת, בחברה הורידו את התחזית למנויים ב-2024, וההערכה כעת היא כי יתווספו בין 215-245 מיליון מנויים חדשים ב-2024, ירידה מתחזית קודמת של בין 230-260 מיליון מנויים.
בדיסני הודיעו גם כי בכוונתם להעלות את המחיר לחבילה הנוכחית ללא פרסומות של דיסני פלוס ב-38% ל-10.99 דולר בחודש, שהם עלייה של 3 דולר. החברה תשיק ב-8 בדצמבר בארה"ב את החבילה עם הפרסומות, שתעלה 7.99 דולר בחודש, כמו המחיר הנוכחי של החבילה הקיימת.
על אף הוספת המנויים, שלושת שירותי הסטרימינג של החברה הפסידו ברבעון 1.1 מיליארד דולר, אך בחברה חזרו על היעד להגעה לרווחיות בסטרימינג עד 2024.
המניה זינקה במסחר המאוחר ב-6.9% בוול סטרטיט לאחר פרסום הדוחות.