סגור
מפעל פלסאון בקיבוץ מעגן מיכאל
מפעל פלסאון בקיבוץ מעגן מיכאל (צילום: ערן יופי הכהן)

פלסאון רוכשת את השליטה ביצרנית בקרי ההשקיה הממוחשבים גלקון ב-60 מיליון שקל

עסקה כלל-קיבוצית: יצרנית המוצרים הטכניים מפלסטיק, שבשליטת קיבוץ מעגן מיכאל, רוכשת 60% ממניות מהחברה מכפר בלום, המפתחת פתרונות השקיה ממוחשבים לבתים ולחקלאות

יצרנית המוצרים הטכניים מפלסטיק פלסאון, שבשליטת קיבוץ מעגן מיכאל (69%), רוכשת את השליטה בחברת גלקון, המפתחת פתרונות השקיה ממוחשבים, שבשליטת קיבוץ כפר בלום, בעלות של 60 מיליון שקל. לאחר הרכישה תחזיק פלסאון ב-60% מהמניות בחברת גלקון. כ-40% מעלות הרכישה (23.5 מיליון שקל) יהיו עבור הקצאת מניות חדשות לפלסאון, והיתר על ידי רכישה של מניות קיימות בחברה. על פי הדיווח, פלסאון שואפת להפוך את גלקון לזרוע הדיגיטלית של החברה.
חברת גלקון מייצרת בקרים לניהול מערכות השקיה, לבתים פרטיים ולחקלאות. לאחר שהרווח התפעולי של החברה עלה בסוף שנת 2021 ב-11% לעומת שנת 2020, לסכום של 10.5 מיליון שקל, מדווחת החברה כי הרווח התפעולי למחצית הראשונה של 2022 עמד על כ-3.4 מיליון שקל בלבד.
בשנה האחרונה צנחה מניית פלסאון ב-40% למחיר של 13.7 שקל למניה. גם הדו"חות הכספיים שהציגה החברה ברבעון השלישי הראו ירידה של 50% ברווח הנקי, 17.9 מיליון שקל, לעומת 34 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2021. בתשעת החודשים הראשונים של השנה ירד הרווח הנקי של החברה ב-37% לעומת התקופה המקבילה אשתקד (76 מיליון שקל). את עיקר השחיקה ברווחים מסבירים בחברה בגידול בעלויות ההובלה בשנה האחרונה.