סגור
מסוק סיקרוסקי CH53K של לוקהיד מרטין שרכש חיל האוויר של ישראל
מסוק סיקרוסקי CH53K של לוקהיד מרטין שרכש חיל האוויר של ישראל (לוקהיד מרטין)

לוקהיד מרטין: הסיוע הצבאי לישראל ישפר את תוצאות החברה

בכירי יצרנית כלי הטייס והנשק האמריקאית "אופטימיים" לאור התמיכה בישראל ובאוקראינה שמעניקות "בסיס לצמיחה בשנים הקרובות"; החברה הציגה את תוצאות הרבעון החולף: הרווח הנקי ירד ב-5.3% ל-1.68 מיליארד דולר לעומת הרבעון המקביל

מנכ"ל לוקהיד מרטין אמר בשיחה עם אנליסטים כי הוא "אופטימי" לגבי מצבה של החברה, זאת לנוכח הסיוע הצבאי הנוסף שארה"ב צפויה לשלוח לישראל לאור הלחימה נגד החמאס.
דבריו החיוביים של ג'ים טייסלט, המנכ"ל של יצרנית כלי הטייס והנשק, מגיעים על אף הכאוס בבית הנבחרים האמריקאי המונע את אישור התקציב ובכך מגביל את היכולת של הפנטגון להזמין כלי נשק חדשים עבור אוקראינה ולהגדיל את המלאי המיועד לישראל.
אולם לדברי טייסלט, בכל תרחיש אפשרי לגבי התקציב, "ממשיכה להיות האפשרות של בקשות משלימות הנוגעות לתמיכה באוקראינה, ישראל ופוטנציאלית גם טייוואן".
סמנכ"ל הכספים ג'יי מאלב אמר כי חטיבת ייצור הטילים במיוחד זכתה לדחיפה בעקבות המלחמה באוקראינה, זאת בשל הביקוש לטילים טקטיים. עוד הוסיף כי בהתבסס על הזמנות לכלי נשק נוספים יש "בסיס לצמיחה בשנים הקרובות". אך יש לקחת בחשבון כי לרוב לוקח כשנתיים להזמנות להיתרגם למכירות, כך שמרבית העלייה במכירות בעקבות המלחמה תבוא לידי ביטוי רק אחרי 2024.
הדברים נאמרו בשיחה עם אנליסטים לאחר פרסום התוצאות הפיננסיות לרבעון האחרון. לפי הדיווח, הרווח הנקי בחברה ירד ב-5.3% ל-1.68 מיליארד דולר לעומת הרבעון המקביל. הרווח המותאם למניה עמד על 6.73 דולר. המכירות עלו ב-2% ל-16.9 מיליארד דולר. עם זאת, בחברה דיווחו כי המכירות בחטיבת התעופה נפלו ב-5% בשל עיכוב במשלוחי מטוסי F-35 בעקבות בעיות בשדרוג המחשב.