סגור

נסיגה קלה נוספת בשקל - הדולר נסחר בסביבת 3.66 שקלים

הדולר עולה ב-0.2% מול המטבע המקומי, בהמשך לעלייה של יותר מ-1% אתמול; היורו עולה ב-0.3%, נסחר ב-4 שקלים; קן גריפין, מייסד ענקית הגידור סיטדל: "אם אני הפד, לא הייתי ממהר להוריד ריבית - יש עדיין גורמים שנותנים רוח גבית לאינפלציה"

נסיגה קלה נוספת בשקל, לאחר הירידה החזקה אתמול (הדולר היציג עלה ב-1.1%): הדולר עולה ב-0.2% ונסחר מעט מתחת ל-3.66 שקלים, היורו עולה ב-0.3% לסביבת 4.00 שקלים. בשווקים העולמיים: היורו עולה ב-0.1%, נסחר מעל 1.09 דולר.
ברקע למסחר במט"ח, נתוני האינפלציה שפורסמו אתמול בארה"ב, והמתנה לנתוני האינפלציה בישראל בפברואר, שיתפרסמו ביום שישי. האינפלציה השנתית בארה"ב עמדה בפברואר על 3.2%, התחזיות היו למדד מחירים שנתי של 3.1% (בדומה לנתוני ינואר).
לא תורמת לשקל ההודעה של ניומד אנרג'י על הקפאת עסקת הענק למכירת מחצית מהשותפות - החברה דיווחה על השהיית העסקה במסגרתה ענקיות האנרגיה BP הבריטית וחברת הנפט של אבו דאבי היו אמורות לרכוש 50% ממניות ניומד ב-7 מיליארד דולר. ההחלטה התקבלה "על רקע חוסר הוודאות שנוצר בסביבה החיצונית".
המשקיע קן גרינפין, מייסד ומנכ"ל ענקית הגידור סיטדל (Citadel), אמר הלילה, בהמשך לפרסום נתוני האינפלציה, תומך בגישה הזהירה של הפד – וקורא להמתין כמה שאפשר עם מעבר להורדות ריבית, ולבצע אותן בקצב מתון.
"אם אני בעמדה שלהם, לא הייתי ממהר מדי להוריד ריבית", אמר אמש גריפין, בוועידה של Futures Industry Association. הוא הסביר כי הסיכונים לאינפלציה עדיין לגמרי על הפרק, בעיקר בשל מדיניות הממשל.
"יש לנו עדיין הוצאות ענקיות של הממשלה, ההוצאות הללו תומכות באינפלציה. אנחנו גם נכנסים לתקופה של דה-גלובליזציה, כך שיש לנו עדיין גורמים שנותנים רוח גבית לאינפלציה", אמר גריפין.
"הדבר הגרוע ביותר שהפד יכול לעשות הוא להוריד את הריבית, להמתין ואז לשנות כיוון חזרה להעלאות ריבית. זה, לדעתי, יהיה ההרסני לפד", אמר עוד גריפין. לדבריו, הפד לגמרי מבין את זה. "אני מאמין שהם יהיו איטיים יותר ממה שאנשים ציפו עד לפני חודשיים, ולדעתי זה מה שאנחנו רואים כבר עכשיו".