סגור

אס.אר אקורד הציגה רבעון עם תוצאות שיא, אבל תשואת תיק האשראי נשחקה

תיק האשראי של החברה צמח ב־12% וההכנסות עלו לשיא רבעוני של 33.7 מיליון שקל. אבל התשואה על התיק, שיורדת בעקביות, הגיעה ל־14% ברבעון השלישי, והמניה הגיבה בירידה

התחרות בענף האשראי החוץ בנקאי שוחקת את הרווח של החברות הפועלות בו. אחת מהן, אס.אר אקורד, פרסמה היום את תוצאותיה לרבעון השלישי של השנה. החברה אמנם רשמה הכנסות ורווחי שיא, אך המניה הגיבה בירידות חדות של 3.9%.



על פי הדו"ח הרבעוני של החברה, תיק האשראי שבניהולה הסתכם בסוף הרבעון ב־996 מיליון שקל. מדובר בצמיחה של 12% בהשוואה הרבעון הקודם, השני של השנה, שבו תיק האשראי הסתכם ב־888 מיליון שקל. מתחילת השנה תיק האשראי צמח ב־32%, מהיקף של 755 מיליון שקל. בהתאם, הכנסות החברה עלו ברבעון השלישי ל־33.7 מיליון שקל לעומת 29.6 מיליון שקל ברבעון המקביל, עלייה של 14%. מדובר בנתון שיא רבעוני. בתשעת החודשים הראשונים של השנה, הכנסות החברה הסתכמו ב־97.3 מיליון שקל לעומת 87.8 מיליון שקל, עלייה של 11%.
למרות העלייה בהיקף תיק האשראי ובהכנסות, הרווח הנקי של החברה לא עלה באותו שיעור. ברבעון השלישי הרווח הנקי הסתכם ב־17.7 מיליון שקל לעומת 17.2 מיליון שקל ברבעון המקביל, עלייה של 2.9% בלבד. בשלושת הרבעונים הראשונים הרווח הנקי החברה הסתכם ב־50.6 מיליון שקל, לעומת 42.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, עלייה של 19.6%.

2 צפייה בגלריה
עדי צים
עדי צים
עדי צים
(צילום: אביגיל עוזי)
"בסה"כ מדובר בדו"ח נוסף של חברה בתעשיית האשראי החוץ־בנקאי שממחיש את המגמה הכלל ענפית של צמיחה בתיק במחיר של שחיקה בתשואה", אמר ל"כלכליסט" אנליסט שעוקב אחרי החברה. לדבריו, "בהסתכלות רחבה יותר קל לראות את המגמה. לאחר פרסום הנתונים האחרונים, התשואה הממוצעת על תיק אשראי ב־12 החודשים האחרונים ירדה ל־14%, נתונים שמציגים שחיקה מתמשכת, מאחר שברבעון הקודם התשואה עמדה על 15% וברבעון הראשון של השנה על 15.6%".
התשואה הממוצעת מחושבת כהכנסות של החברה שמחולקות בהיקף התיק ברוטו.
אס.אר אקורד, בשליטת עדי צים (62%) ובניהולו של גיל הוכבוים, נסחרת בשווי של 773 מיליון שקל, לאחר שמתחילת השנה מנייתה ירדה במעט יותר מ־4%. מדובר בחברה השלישית בגודלה בתחום במונחי שווי שוק, כאשר רק מימון ישיר ואחים נאוי, שנסחרות בשווי של 2.1 מיליארד שקל ומיליארד שקל, בהתאמה, עוקפות אותה. החברה עוסקת בעיקר במסחר בממסרים דחויים, בדומה לחברות אחרות בתחום כמו האחים נאוי.
על התחרות הרבה בענף האשראי החוץ־בנקאי ניתן ללמוד גם מכמות החברות שהגיעו לבורסה בתל אביב מתחילת השנה. מדובר בלא פחות משמונה חברות: מיכמן, גיבוי, גמלא הראל, מלרן, בול, ברקת, גמא הפניקס. גם טריא, ERN של מנורה מבטחים וקרדיט 24 צפויות להצטרף לבורסה בחודשים הקרובים.