סגור

דירקטוריון עדיקה נענה להצעת ההשתלטות המשופרת של גולף

לאחר ההתנגדות שעוררה ההצעה הראשונה של גולף, בעלת השליטה העבירה בשבוע שעבר לבעלי מניות עדיקה הצעה משופרת הכוללת שתי חלופות: 15 מיליון שקל במזומן או 17 מיליון שקל במזומן ובמניות

דירקטוריון עדיקה אישר את מהלך ההשתלטות של גולף על החברה - חודש וחצי אחרי שגולף, בעלת השליטה, הגישה הצעת רכש למניותיה של עדיקה. ההסכמה של חברי הדירקטוריון בעדיקה התקבלה לאחר שגולף הגישה בשבוע שעבר הצעה משופרת על המניות (בעקבות ההתנגדות שעוררה ההצעה הראשונה והנמוכה יותר).
לפי ההצעה המשופרת, גולף מציגה שתי חלופות לרכישה: האחת כוללת תשלום של 15 מיליון שקל במזומן של עדיקה, שיפור של 50% ביחס להצעה המקורית; השנייה כוללת תשלום משולב במזומן ובמניות, בסכום כולל של 17 מיליון שקל - בחלוקה של 12 מיליון שקל מזומן ו-5 מיליון שקל במניות גולף.
בה בעת בהצעה המשולבת מציבה גולף תקרת "היענות" של עד 10 מיליון שקל מצד בעלי המניות, כלומר החברה מוכנה שרק 60% מבעלי המניות יבחרו בהצעה המשולבת (ויקבלו תשלום המשלב מניות ומזומן של 10 מיליון שקל), והיתר ישולם לבעלי המניות במזומן בהתאם ליחס ביניהם לבין בוחרי ההצעה המשולבת (למעשה גולף לא מעוניינת שכל בעלי המניות של עדיקה יבחרו בהצעה המשולבת ומעדיפה שהם ייקחו כסף מזומן ויצאו מהחברה).
בנוסף התחייבה גולף להעמיד סכום של עד 3 מיליון שקל כהלוואת בעלים לחברה, בנוסף להלוואה בגובה 20 מיליון שקל שכבר העמידה לחברה בשנה שעברה.
האישור בדירקטוריון עדיקה התקבל ברקע למצבה העגום של החברה, המציגה תזרים מזומנים שלילי מפעילות שוטפת זה מספר רבעונים. התזרים השלילי ברבעון השני צפוי לעמוד על 5 עד 6.5 מיליון שקל, והוא צפוי על פי עדיקה להישאר שלילי גם במחצית השנייה של 2022. נוכח מצבה הפיננסי, החברה מעריכה כי קיים ספק של ממש בנוגע ליכולתה לקבל אשראי בנקאי או חוץ-בנקאי בתנאים סבירים.
גולף, שבשליטת כלל תעשיות, רכשה ב־2015 את עדיקה, שהוקמה על ידי דדי שוורצברג, תמורת כ־40 מיליון שקל. עדיקה נכנסה לבורסה במרץ 2018 כשגייסה 48 מיליון שקל לפי שווי של 167 מיליון שקל (אחרי הכסף). 25 מיליון שקל מהסכום שגויס נכנסו לקופת החברה, והיתר הועבר לבעלים כחלק מהצעת מכר שנכללה בהנפקה.
ביולי 2021 גייסה החברה במניות 35 מיליון שקל, 20 מיליון מתוכם הזרימה גולף, וביתר השתתפו גם דוד פורר וקרן ספרה. כעת החברה נסחרת לפי שווי של 36 מיליון שקל בלבד.