סגור
סניף עדיקה ב אשדוד
סניף עדיקה באשדוד (צילום: רפי דלויה)

לא מתייאשת: גולף הגישה לעדיקה הצעת מיזוג משופרת

קבוצת האופנה העלתה את השווי בהצעת המיזוג לחברה הבת שנמצאת בקשיים, לאחר שבית ההשקעות אלטרנטיב שמחזיק ב-5% מעדיקה התנגד להצעה המקורית; גולף מציעה שתי אפשרויות: תשלום מזומן ב-15 מיליון שקל או תשלום המשלב מזומן ומניות בהיקף כולל של 17 מיליון שקל

קבוצת האופנה גולף הגישה היום (ד') הצעת מיזוג משופרת לרכישת החברה הבת עדיקה, אחרי שההצעה הקודמת נתקלה בהתנגדות. הקפצת השווי בהצעה מזניק את מניית עדיקה בבורסה בכמעט 40%.
גולף מציעה לבעלי המניות שתי אפשרויות. ההצעה הראשונה כוללת תשלום של 15 מיליון שקל במזומן לבעלי המניות של עדיקה, שמהווה שיפור של 50% או 5 מיליון שקל ביחס להצעה המקורית שהציעה גולף. ההצעה השנייה משלבת תשלום שחלקו מזומן וחלקו במניות של גולף. בהצעה המשולבת מציעה גולף סכום כולל של 17 מיליון שקל – 12 מיליון שקל במזומן ועוד 5 מיליון שקל במניות גולף.
אלא שבהצעה המשולבת מציבה גולף תקרה של עד 10 מיליון שקל. כלומר החברה מוכנה שרק 60% מבעלי המניות יבחרו בהצעה המשולבת, כך שהתשלום המשלב מניות ומזומן יגיע ל-10 מיליון שקל והיתר ישולם לבעלי המניות במזומן. למעשה, גולף לא מעוניינת שכל בעלי המניות של עדיקה יבחרו בהצעה המשולבת ומעדיפה שהם ייקחו כסף מזומן ויצאו מהחברה.
במקביל הודיעה גולף כי תעמיד לעדיקה מימון נוסף של עד 3 מיליון שקל, מעבר להלוואה שכבר הזרימה לה בגובה 20 מיליון שקל – סכום שלא יופחת מהתמורה לבעלי המניות במסגרת העסקה הנוכחית. יחד עם זאת, מציינת החברה כי אם תעמיד לעדיקה הלוואה נוספת, התמורה הנוספת כן תופחת מהסכום שבעלי המניות יקבלו בעסקה.
ההצעה החלופית באה לאחר שבית ההשקעות אלטרנטיב, שמחזיק ב-5% ממניות עדיקה, התנגד להצעת הרכש המקורית של גולף שעמדה על 10 מיליון שקל וייחסה לעדיקה שווי נמוך. בהצעה המקורית גולף הציעה לרכוש את עדיקה בתמורה ל-50 מיליון שקל, ובניכוי החוב של 20 מיליון שקל שחייבת לה עדיקה בגין ההלוואה, עמד סכום הרכישה על 30 מיליון שקל בלבד. עדיקה הונפקה בשנת 2018 בשווי של 167 מיליון שקל, והיום נסחרת לפי שווי של 30 מיליון שקל בלבד.
עדיקה נקלעה לבעיות תזרים מזומנים וההפסדים שלה מעמיקים מרבעון לרבעון. החברה מיישמת תכנית התייעלות לצמצום ההוצאות, כח אדם ופרסום וכן צמצום ההוצאות בחו"ל. בין היתר מתקשה החברה להפטר ממלאי בשווי עשרות מיליוני שקלים, על אף שפתחה נקודות מכירה בחנויות גולף וחנויות אאוטלט.
בשבוע שעבר פירסמה עדיקה אזהרת רווח ודיווחה כי היא צופה שההכנסות ברבעון השני של השנה יעמדו על 30 מיליון שקל - ירידה של 35% ביחס לרבעון המקביל ב-2021. כמו כן עדיקה צופה הפסד תפעולי בהיקף 10 מיליון שקל ברבעון השני, לעומת הפסד של כ-8 מיליון שקל ברבעון המקביל. בשורה התחתונה צופה עדיקה שההפסד העמיק ברבעון השני של 2022 ב-40% עד 55% ביחס לאותה התקופה ב-2021, ויעמוד על 15.5-14 מיליון שקל.