שבוע אחרי ההנפקה: הטכנולוגיה של ויה הישראלית תשולב ב-Waymo של גוגל
הפלטפורמה של ויה תספק את התשתית התפעולית לשירות התחבורה של Wחברת המוניות האוטונומיות בארה"ב, בשלב הראשון בעיר צ'נדלר שבאריזונה; ההסכם מגיע שבוע לאחר שוויה הונפקה בניו יורק לפי שווי של 3.7 מיליארד דולר; החברה צומחת בקצב של מעל 30% בשנה, אך עדיין אינה רווחית
ויה, המונפקת הישראלית הטרייה בוול סטריט, הכריזה על הסכם אסטרטגי משמעותי עם WAYMO, חברת הרכב האוטונומי של גוגל.
הטכנולוגיה של ויה לניהול מערכי תחבורה, תעמוד בבסיס של שירות המוניות האוטונומיות של WAYMO. בשלב הראשון הפרויקט המשותף יפעל בעיר צ'נדלר שבמדינת אריזונה. ויה, שפיתחה פלטפורמה לניהול תחבורה ציבורית ושילוב בין מרכיביה השונים, תאפשר בהמשך גם לחברה הבת של גוגל להשתלב במערכי התחבורה בערים השונות בארה"ב. בין היתר, הטכנולוגיה של ויה תאפשר איסוף של מספר נוסעים למונית אחת כדי להוזיל את העלויות לצרכן.
WAYMO כבר מפעילה היום מוניות אוטונומיות במספר ערים בארה"ב ולפי הנתונים שלה מבצעת מאות אלפי נסיעות מדי שבוע בחמש ערים, שהבולטת שבהן היא סן פרננסיקו. לפי נתוני החברה, המכוניות שלה מעורבות ב-88% פחות תאונות מאשר מכוניות שנהוגות בידי בני אדם.
ויה שהוקמה ומנוהלת על ידי דניאל רמות, גייסה 493 מיליון דולר בהנפקת מניות ראשונה בבורסת ניו יורק לפני שבוע. ההנפקה נערכה לפי שווי של 3.7 מיליארד דולר לחברה וכעת המניה עולה ב-1%, מה שמביא אותה לשווי שוק של 4 מיליארד דולר.
החברה הוקמה ב-2012 ומעסיקה היום קרוב לאלף עובדים, כ-400 מהם במרכז הפיתוח בישראל.
ויה צומחת מהר, מעל ל-30% בשנה ונמצאת בקצב הכנסות של 429 מיליון דולר, אך עדיין מפסידה, אם כי שיעור ההפסד נמצא במגמת ירידה.
לקוחותיה הם בעיקר גופי תחבורה ורשויות מקומיות שנעזרות בפתרון שלה כדי לייעל את התחבורה הציבורית. היום יש לה 689 לקוחות, כאשר 90% מההכנסות מגיעות מגופים ממשלתיים, מרביתם בארה"ב.































