סגור
חנן מור על רקע שדה דב
חנן מור על רקע שדה דב (צילומים: אוראל כהן, יובל חן)

בלעדי
חנן מור מוכר את המרכזים המסחריים בפרויקט בראשל"צ ב־58 מיליון שקל

החברה מתכוונת למכור נכסים נוספים בשאיפה להגיע לתזרים של 100 מיליון שקל ב־2023 כדי לפרוע את ההלוואות שנטלה לרכישת קרקע בשדה דב. ב־12 החודשים האחרונים צנחה מניית החברה ב־80%

מימוש ראשון לחנן מור מאז פרוץ המשבר בשוק הנדל"ן שריסק את מניית החברה. ל"כלכליסט" נודע כי החברה חתמה אתמול על הסכם למכירת המרכזים המסחריים בפרויקט נרקיסים בראשל"צ תמורת 58 מיליון שקל. המכירה נעשתה למשפחה לא מוכרת שפעילה בתחום המרכזים המסחריים הקטנים במרכז הארץ. מחצית מהתמורה תשולם מיידית ומחצית עד סוף חודש מאי. הפרויקט עצמו הינו פרויקט של דירות להשכרה בשכונת נרקיסים המוקמת על שטח מחנה צריפין שסופח לראשל"צ.
הפרויקט משתרע על 2 דונם ועליו הוקמו שלושה מגדלים עם 254 דירות, מהן 181 דירות במסגרת מחיר למשתכן. הפרויקט כולל גם מרכז מסחרי שבו הושכרו שטחים לשופרסל וסופר־פארם. דמי השכירות הצפויים הם 4 מיליון שקל בשנה ומשקפים תשואה של 6.8% בשנה. שווי הפרויקט בספרי חנן מור עומד על 53 מיליון שקל.


ככל הידוע, מור מתכוון לממש נכסים נוספים, מסחריים, באור ים שבאור עקיבא לגביו מתנהל מו"מ, ובמודיעין, קרקעות בגבעתיים ונס ציונה וכן שלושה קניונים בחריש שלגביהם נחשף ב"כלכליסט" כי מור שכר את גיזה לבצע את המכירה. החברה שואפת להגיע לתזרים של 100 מיליון שקל ל־2023 וסכום דומה ל־2024 שיאפשרו לה לפרוע את הריביות על ההלוואות שנטלה והאג"ח שגייסה.
אתמול זינקה מניית הקבוצה ב־8.5% במסחר בבורסה בתל אביב עם מחזור גדול של 2 מיליון שקל. הרקע: הפרסום ב"כלכליסט" כי מור גייס את דודו זבידה, מנכ"ל קבוצת מבנה היוצא, כדי שזה יגייס משקיעים לשותפות בשדה דב.
מתחילת השנה ועד אתמול בבוקר ירדה מניית חנן מור ב־50%, ובכך השלימה צניחה של 80% ב־12 החודשים האחרונים. שווי השוק של חנן מור עומד כיום על 184 מיליון שקל, בעוד בשיא, בינואר 2021, הוא הגיע לכ־1.1 מיליארד שקל. גם שבע סדרות האג"ח של החברה, שהיקפן 728 מיליון שקל, הגיבו לכך. כיום הן נסחרות בתשואה של עד 14.5% .
שדה דב הוא פרויקט הדגל של חנן מור. החברה רכשה את הקרקע תמורת 1.5 מיליארד שקל באוגוסט 2021 החברה מימנה 25% מעלות הרכישה ממקורות עצמיים ואת השאר באמצעות הלוואה של 1.3 מיליארד שקל, שנושאת ריבית של פריים+1%, שאותה נטלה בנובמבר 2021 ושאותה עליה לפרוע עד דצמבר 2024.