סגור

בלעדי
מניות הבנקים בבורסה הופצו למשקיעים זרים - ירכשו נתח של 18%

שווי המניות הנמכרות עומד על 350 מיליון שקל - מרבית הסכום יועבר לקופת הבורסה וישמש להשקעות בתחום הטכנולוגיה; המכירה יוצאת לפועל במסגרת ההסדר שסוכם לפני כחודש בין הבנקים לבורסה, הכולל חלוקת דיבידנד מיוחד

הבנקים מוכרים היום את מניות הבורסה לניירות ערך בת"א שבבעלותם למשקיעים זרים - חודש וחצי לאחר שהגיעו להסכמות עם הבורסה על מימושן. כך נודע לכלכליסט. המכירה לזרים כוללת 18% ממניות הבורסה, בשווי של 350 מיליון שקל.
במסגרת ההסדר יקבלו הבנקים 87 מיליון שקל עבור החזקותיהם, כשיתרת הסכום (סביב 260 מיליון שקל) תוזרם לקופת הבורסה ותשמש להשקעות תשתית בתחום הטכנולוגיה.
המניות הנמכרות הן החזקה היסטורית של חמישה חברי בורסה, ובראשם בנק הפועלים, מזרחי טפחות והבנק הבינלאומי. במסגרת הפרטתה ב-2017, נקבע שחברי הבורסה יוכלו למכור את החזקותיהם לפי מחיר מקסימלי של 5.08 שקלים למניה. זאת בשעה מחיר המניה עומד כיום על 20.75 שקל.
מנכ"ל הבורסה איתי בן זאב דרש מהבנקים למכור את אחזקותיהם במניותיה, בטענה כי המשך אחזקתם במניות מהווה ניגוד עניינים שאינו תואם את חוק ניירות ערך. הבנקים סירבו למכור את המניות במחיר נמוך כ"כ לעומת שווי השוק בפועל.
בסופו של דבר, במתווה שסוכם עליו בחודש שעבר, הוחלט כי הבנקים יסכימו למכירת המניות במחיר שנקבע בחוק, ואולם במקביל הבורסה גם תחלק דיבידנד מיוחד של 231 מיליון שקל. בהתאם למתווה , התמורה של הבנקים מהמניות והדיבידנד יחד מגיעה ל-130 מיליון שקל.
בנק ההשקעות ג'פריז ובית ההשקעות לידר מוציאים לפועל את את הפצת המניות. למפיצים ניתנה תקופה של שנה להשלמת המהלך, אך בפועל הוא הושלם תוך פרק זמן קצר של פחות מחודשיים.