סגור
חנן מור יושב ראש ו בעלים קבוצת חנן מור
חנן מור (צילום: אייל טואג)

הסדר חנן מור: הצבעה נוספת מחר בסדרות המובטחות, סדרה יב' מתנגדת להסדר

מחזיקי הסדרות המובטחות, ט' ו-טו' יקבלו סכום עתידי במקרה של פדיון מוקדם של האג"ח, בנוסף להעלאת הריבית ל-5.1%. מחזיקי סדרה יב' טוענים כי קופחו ומתנגדים להסדר בבית המשפט

מחזיקי האג"ח של הסדרות המובטחות ט' ו-טו' באגרות החוב של חנן מור יצביעו מחר שוב אם לאשר את הסדר החוב של החברה. סדרה יב' נעדרת הביטחונות הגישה במקביל התנגדות לבית המשפט להסדר.
לפי הדיווח לבורסה סדרות ט ו-טו' המובטחות בנכסי הנדל"ן המניב של חנן מור שהגיעה לחדלות פירעון, יקבלו ריבית מוגדלת של 5.1% לשנה, כפי שנקבע בהצעה הקודמת של החברה. ההצבעה על אישור ההסדר לפי המתווה הקודם נכשלה ומנהלי ההסדר הגישו למחזיקים סוכריה נוספת.
הסוכריה הייתה בדמות אפשרות לפירעון מוקדם של האג"ח החל מ-2025, כשהחברה הסכימה לשלם עוד 50% מההפרש בין ״שווי השוק״ של האג"ח לבין החוב פארי (הערך לפדיון) בגין האג"ח, במועד הפירעון לכל מחזיק. המחזיקים מיוצגים בידי עורכי הדין רענן קליר ואלון בנימיני.
בסדר יב' המיוצגת בידי עו"ר אמיר פלמר, פנו לבית המשפט והגישו התנגדות להסדר. בסדרה זו של 42 מיליון שקל אין ביטחונות, ובפנייה לבית המשפט נטען כי הם קופחו בהסדר ואינם מקבלים את מלוא הריבית לה הם זכאים ושניתן לגבות אותה בפירוק. הם יוצאים גם נגד העובדה שזכויות התביעה האישיות נגד צדדים שלישיים ניטלת מהם במסגרת ההסדר, בצורה שמנוגדת לפסיקת בית המשפט.
המחזיקים טוענים עוד כי היה על מנהלי ההסדר לכנס אסיפת סוג נפרדת של מחזיקי אג"ח יב' לפני אישור ההסדר.