סגור
פרטנר
פרטנר (צילום: ערן גרנות)

פרטנר רשמה עלייה במנויי הסלולר, אבל מנויי הטלוויזיה המשיכו לנטוש

חברת התקשורת רשמה ברבעון השני עלייה של 2% בהכנסות ל-770 מיליון שקל ועלייה של 26% ברווח הנקי ל-72 מיליון שקל; במגזר הסלולר נוספו 16 אלף מנויים - שיא מאז 2022, המיוחס לשדרוג רשת הדור 5; מגזר האינטרנט המשיך לצמוח, בעוד מספר לקוחות הטלוויזיה ירד מתחת ל-200 אלף

חברת התקשורת פרטנר סיימה את הרבעון השני של השנה עם עלייה בהכנסות וברווח הנקי - ועלייה בקצב גיוס הלקוחות החדשים בסלולר לקצב גבוה ביותר בשלוש השנים האחרונות.
פרטנר רשמה ברבעון הכנסות של 770 מיליון שקל (בניכוי דמי קישוריות - תשלום המועבר בין חברות הסלולר על שיחות נכנסות), עלייה של 2% לעומת הרבעון המקביל. ההכנסות משירותים - אינטרנט קווי, טלוויזיה וסלולר - טיפסו ב-5% והסתכמו ב-643 מיליון שקל, ואילו ההכנסות ממכירת ציוד קצה - כמו מכשירים סלולריים - ירדו ב-9% ל-127 מיליון שקל. בשורה התחתונה, הרווח הנקי גדל ב-26% ל-72 מיליון שקל.
החברה סיימה את הרבעון עם 2.648 מיליון מנויים בסלולר, עלייה של 16 אלף מנויים לעומת הרבעון הקודם. בחברה ייחסו את העלייה לשדרוג רשת הסלולר שלה, שניתנה לכל הלקוחות בחינם.
גיוס הלקוחות מגיע לאחר שאחד החששות בסיום הרבעון הראשון של השנה היה האטה בקצב גיוס הלקוחות של החדשים. למרות התוצאות החיוביות שהיו אז והעלייה בהכנסה הממוצעת מלקוח.
מתוך כלל המנויים, כ-692 אלף מנויים מחוברים לרשת דור 5. ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי (בניכוי קש"ג) עלתה בשקל ל-43 שקל. הכנסות מגזר הסלולר הסתכמו ב-664 מיליון שקל - צמיחה של 4%.
בתחום האינטרנט הקווי נוספו לחברה אלפיים מנויים, ומספרם הסתכם ב-482 אלף, מתוכם 94% על גבי תשתית סיבים. ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי עלתה בשני שקלים ועמדה על 93 שקל.
במגזר הטלוויזיה ירד מספר המנויים ב-1,000 לעומת הרבעון הקודם וב-6,000 לעומת הרבעון המקביל, ל-199 אלף. לקראת סוף השנה צפויים כל לקוחות הטלוויזיה של פרטנר לעבור לאפליקציה החדשה של החברה.
על פי ההסכם, פרטנר תשיק אפליקציה חדשה המבוססת על שירות sting+ של yes, יחד עם שיתוף פעולה מסוים בתכנים.
הסיבה להסכם היא ששוק הטלוויזיה בישראל נחשב לתחרותי מאוד ולא רווחי, ובעיקר למוצר משלים לשירותים הרווחיים יותר של חברות התקשורת כמו למשל הסיבים האופטיים ודור 5. לכן, בפרטנר וב-yes פעלו לשנות את המודל הכלכלי של השירות.