סגור

הכנסות משק אנרגיה מפרויקטים מניבים זינקו ב-338% ל-30 מיליון שקל

ה-EBITDA שרשמה החברה בפרויקטים גדל פי 4 ועמד על 25.9 מיליון שקל; משק אנרגיה מעריכה שההכנסות ממכירת חשמל בתחום האנרגיה הסולארית יעמדו בסיכום השנה על 64 מיליון שקל השנה, בהשוואה ל-22 מיליון שקל ב-2020

הכנסות חברת האנרגיה המתחדשת, משק אנרגיה, שבשליטת משקי הקיבוצים (52.2%) עלו בשיעור חד בתום המחצית הראשונה של השנה לאחר חיבור מוצלח של פרויקטים בפרק הזמן שחלף.


משק אנרגיה מעריכה שההכנסות שלה ממכירת חשמל בתחום האנרגיה הסולארית יעמדו על 64 מיליון שקל השנה, מול 22 מיליון שקל ב-2020. לפי תחזיותיה, הן צפויות להכפיל את עצמן ל-124 מיליון שקל ב-2023.
משק אנרגיה מתרחבת לתחום מכירת חשמל מוזל לצרכנים בשיתוף פעולה עם חברת סלקום וחתמה על מזכר הבנות בנושא ביוני האחרון. כמו כן, מוקדם יותר החודש התקשרה עם חברת סונול וחברת האוטובוסים דן בהתחלה של שתוף פעולה להקמת מיזם של עמדות טעינה לרכבים חשמליים.
1 צפייה בגלריה
חן מלמד מנכ"ל משק אנרגיה
חן מלמד מנכ"ל משק אנרגיה
חן מלמד מנכ"ל משק אנרגיה
(צילום: תמר מצפי)
הפרויקטים המניבים של משק אנרגיה ייצרו לה הכנסות שעלו ב-338% לסכום של 29.9 מיליון שקל במחצית הראשונה של השנה ביחס לתקופה המקבילה. נתוני הרווחיות מאותם פרויקטים השתפרו בהתאם - ה-EBITDA שרשמה החברה מאותם פרויקטים הסתכם ב-25.9 מיליון שקל, זינוק של פי 4 ביחס לתקופה המקבילה. ה-FFO מהפרויקטים המניבים עלה בשיעור חד מ-1.4 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2020 ל-16.8 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2021
תוכנית הפיתוח העתידית של משק אנרגיה כוללת הספק מניב, בהקמה ובפיתוח בהיקף של 2.5 ג'יגה-ואט. בתום המחצית הראשונה של השנה, הסתכם ההספק המניב ב-143 מגה-ואט, עלייה של כ-170% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. הפרויקטים בהקמה של משק אנרגיה מסתכמים בתוספת של עוד 326 מגה-ואט והצבר עומד על כ-2 ג'יגה וואט.
מנכ"ל משק אנרגיה, חן מלמד ציין כי "במקביל להגדלת היקף הפרויקטים הסולאריים המניבים בישראל בתעריף גבוה ובמקביל להרחבת פעילות היזום לתחום האנרגיה המתחדשת בארה"ב, הנחנו אבני יסוד נוספות לבניית משק אנרגיה כקבוצת אנרגיה משמעותית ומובילה בישראל.אנחנו ממשיכים בבחינת האפשרות לרכישת אחזקות משקי הקיבוצים ב'דליה חברות אנרגיה'".