סגור
דניאל ספיר על רקע מטה סלקום
מנכ"ל סלקום דניאל ספיר על רקע מטה החברה (עמרי מירון אוראל כהן)

רווחי סלקום המריאו אשתקד בכמעט 500%, אחרי זינוק ברבעון הרביעי

חברת התקשורת רשמה ב-2022 רווח נקי של 157 מיליון שקל, כשברבעון האחרון הוא זינק ב-133% ל-49 מיליון שקל; מספר המנויים לשירותי האינטרנט עלה אשתקד - את הצמיחה דחפו בעיקר מנויים לסיבים עם גידול שנתי של 39%; מנגד, פעילות הטלוויזיה ממשיכה לדשדש

סלקום מסיימת את 2022 עם ירידה קלה בהכנסות לצד עלייה משמעותית ברווח הנקי: סך הכנסות החברה ברבעון האחרון של 2022 ירדו ב-0.8% ועמדו על 1.06 מיליארד שקל. מנגד, הרווח הנקי זינק ב-133.3% ל-49 מיליון שקל.
בסיכום שנתי, רשמה החברה ב-2022 הכנסות של 4.3 מיליארד שקל (עלייה של 4.9%) ורווח נקי של 157 מיליון שקל – זינוק עצום של 481.5%. לדברי החברה, מדובר ברווח הנקי הגבוה ביותר של החברה בשמונה השנים האחרונות. ההישג מרשים עוד יותר מכיוון שרק לפני שנתיים רשמה סלקום הפסד של 170 מיליון שקל. במקביל המשיכה החברה לצמצם את היקף החוב הפיננסי שלה, שירד לאורך 2022 ב-4.5% ועמד על 2.05 מיליארד שקל.
בחלוקה לפי תחומי פעילות, מרבית הכנסות החברה הגיעו מפעילות המגזר הנייד שלה, 713 מיליון שקל ברבעון הרביעי (ירידה של 0.4%) ו-2.9 מיליארד שקל ב-2022 (עלייה של 4.1%). פעילות המגזר הנייח של החברה סיפקה ברבעון הרביעי הכנסות של 387 מיליון שקל (ירידה של 1.3%) ובכלל 2022 הכנסות של 1.55 מיליארד שקל (עלייה של 5.6%).
מבחינת מספר מנויים, בסוף הרבעון הרביעי היו לסלקום 323 אלף מנויי אינטרנט (גידול של 5.9% לעומת הרבעון המקביל ו-1.3% לעומת הרבעון הרציף), כאשר את הצמיחה דחפו בעיקר מנויים בסיבים – גידול שנתי של 39.3% ורבעוני של 7.4% ל-188 אלף מנויים. מנגד, פעילות הטלוויזיה של סלקום ממשיכה לדשדש. ברבעון הרביעי הוסיפה החברה רק כאלף מנויים חדשים ל-257 אלף, והגידול השנתי עמד על 2% בלבד.
"התכנית האסטרטגית שהחלנו בסלקום משתקפת בבירור בתוצאות שנת 2022", אמר מנכ"ל סלקום, דניאל ספיר, בהודעה לעיתונות. "שדרגנו את הרשת הסלולרית וביצענו פריסה נרחבת של רשת דור 5, שנת שיא במכירות ציוד הקצה והמגזר העסקי, לצד השקעה ברמת השירות וחווית הלקוח. סלקום מציגה עלייה ברווחיות מהמגזר הנייד לצד הפחתה בשיעורי הנטישה וצמיחה בכמות מנויי הסיבים, כאשר כיום סלקום היא החברה עם פוטנציאל הגישה הגדול ביותר בשוק התקשורת לתשתיות סיבים בישראל – מעל 2 מיליון משקי בית".
את הנתונים המוצלחים של סלקום מייחסים בשוק לשלוש מגמות בולטות. ראשית, שיפור בפעילות המגזר הנייד של החברה. בחברה ראו ב-2022 תוספת של 170 אלף לקוחות חדשים, לצד שיפור של 1.9% בהכנסה החודשית הממוצעת למנוי, שעמדה על 48.9 שקל. זאת, בעיקר כתוצאה ממעבר מואץ לחבילות דור 5 היקרות יותר, ורכישה רחבה יותר של חבילות רומינג עם החזרה לנסיעות לחו"ל החל מהאביב שעבר.
המגמה השנייה היא גידול בהכנסות במכירת ציוד קצה, שעם מכירות 1.2 מיליארד שקל ב-2022 הופך את סלקום לאחת המשווקות הקמעונאיות הגדולות בישראל. בהקשר זה, המעבר של היצרניות המרכזיות ביותר בשוק הישראלי – אפל וסמסונג – לדגמי פרימיום יקרים יותר ויותר נתן את תרומתו לשורה התחתונה של סלקום.
המגמה השלישית היא הצמיחה החזקה בפעילות הסיבים של סלקום, שמונעת הן ממעבר של לקוחות קיימים מתשתית הקווית הישנה יותר והן מהצטרפות של לקוחות חדשים. אתמול הודיעה החברה כי חתמה על הסכם להרחבת זכויות השימוש בתשתית הסיבים של IBC החל מיולי הקרוב, מהלך שירחיב משמעותית את מאגר הלקוחות הפוטנציאלים של החברה ויוסיף ויאיץ את הצמיחה שלה במגזר זה.
לכך אפשר לצרף את פעילות הטלוויזיה של סלקום כמגזר תומך. פעילות זו אמנם נמצאת בקיפאון מזה כשנתיים, ולא נחשבת למנוע צמיחה והכנסות בעבור החברה. עם זאת, הפעילות כבר אינה הפסדית וסלקום ממנפת אותה על מנת לשווק את חבילת הטריפל ואת הסיבים שלה. ככלי שיווקי, אף שהטלוויזיה לא מייצרת רווחים בעבור החברה, היא עדיין גורם מהותי בגידול תחומי הפעילות האחרים שלה.