סגור
ניצן צעיר יוחנן דנינו אמיר וינשל ווישור WeSure
מנכ"ל WeSure ניצן צעיר הרים (מימין), הנשיא יוחנן דנינו והיו"ר אמיל וינשל (רמי זרנגר)

נחשף בכלכליסט
חברות הביטוח ווישור ואיילון ממזגות את פעילותן בישראל

ווישור גלובל טק מחזיקה בחברת הביטוח איילון; ההחלטה למיזוג היא זו שנבחרה מתוך שתי חלופות - האלטרנטיבה הייתה למחוק את איילון מהמסחר בת"א ולהפוך אותה לחברה בת בבעלות מלאה של ווישור גלובל טק

חברות הביטוח ווישור ואיילון מאשרות את חשיפת כלכליסט על מיזוג הפעילות בישראל בין שני הגופים. בהודעה שפורסמה הבוקר הודיעו החברות כי דירקטוריון ווישור החליט לפנות לדירקטוריון איילון במטרה להעביר לאיילון את חברת ווישור ישראל וכך לאחד את הפעילות בישראל של שתי החברות בשוק המקומי.
ווישור גלובל טק, החברה האם שמחזיקה באחזקה מלאה את ווישור ישראל, מחזיקה גם באיילון אחזקות, החברה שמחזיקה בבעלות מלאה את חברת הביטוח איילון, 67%, מאז רכשה את השליטה בה ביוני 2022. מבין בעלי המניות באיילון נמצאת הפניקס אקסלנס עם אחזקה של 5.76%.
העברת ווישור ישראל לאיילון תיעשה תמורת הגדלה של האחזקה בווישור גלובלטק במניות איילון. על פי הערכות בשוק, בגלובלטק יבקשו לקבל 13% ממניות איילון אחזקות תמורת העברת ווישור ישראל הפרטית תחת איילון. כך, לאחר העברת החברה, בעלי מניות גלובל טק יחזיקו ב-80% ממניות איילון אחזקות שנסחרת ברבע מיליארד שקל באחוזת בית.


בנוסף, מהלך זה יקדם את מחיקת המסחר של מניות ווישור גלובל טק, שאחזקתה בווישור ישראל היום היא האחזקה העיקרית שלה בישראל, מהבורסה המקומית. שאיפת ווישור היא להנפיק את גלובל טק בשנה וחצי הקרובות בנאסד"ק. בעלי השליטה בגלובל טק הם אמיל וינשל וניצן צעיר הרים (39.5%), משפחת ברק (37%).
בווישור מסבירים כי המיזוג בין החברות יגדיל את הסינרגיה בפעילות ווישור ישראל ואיילון, יצמצם עלויות וימנע ניגוד אינטרסים. הרצון למזג את ווישור ואיילון בישראל מופיע גם על רקע העלייה בפעילות ווישור גלובל טק בארה"ב. החברה החלה לשווק בחודש שעבר את מוצריה הביטוחיים בארה"ב לאחר שהתקבלו האישורים הרגולטוריים הנדרשים בהמשך להסכם שיתוף הפעולה וההשקעה מצד AmTrust חברת ביטוח אמריקנית.
הפעילות בארה"ב נעשית באמצעות חברת ווישור דיגיטל, חברה נכדה של גלובל טק, בה האחרונה מחזיקה 70% ו-AmTrust מחזיקה 30%. המוצר הביטוחי שמוצע על ידי ווישור דיגיטל הוא פוליסות ביטוח לבתי עסק (Business Owners Policy – BOP), שכוללות חבילת כיסויים ביטוחיים לסיכוני רכוש וחבויות.
ההחלטה לנסות למזג את החברות היא זו שנבחרה מתוך שתי חלופות, כאשר החלטה אלטרנטיבית בווישור הייתה לפעול ולמחוק את איילון מהמסחר בתל אביב ולהפוך אותה לחברה בת בבעלות מלאה של ווישור גלובל טק, תמורת אספקת מניות גלובל טק לבעלי מניות המיעוט באיילון אחזקות.