סגור

עלייה בפעילות ברשתות החברתיות סידרה לפריון רבעון חלומי

החברה הפועלת בתחום הפרסום הדיגיטלי סיימה את הרבעון השלישי עם צמיחה של 45% בהכנסות ל-121 מיליון דולר - האנליסטים ציפו להכנסות של 108.9 מיליון דולר בלבד

תוצאות כספיות חזקות לפריון בסיכום הרבעון השלישי. החברה הפועלת בתחום הפרסום הדיגיטלי סיימה את הרבעון עם צמיחה של 45% בהכנסות ל-121 מיליון דולר, בשעה שהאנליסטים בוול סטריט ציפו להכנסות נמוכות משמעותית, של 108.9 מיליון דולר.
הרווח הנקי (Non-GAAP) עלה ב-159% ל-15.4 מיליון דולר. הרווח למניה עמד על 40 סנט - בשוק ציפו ל-17 סנט בלבד.
ההכנסות של פריון נחלקות לשני תחומים עיקריים – הפרסום הדיגיטלי ומנועי החיפוש. בתחום הפרסום הדיגיטלי רשמה החברה זינוק של 82% בהכנסות ברבעון השלישי, ואלה הסתכמו ב-69 מיליון דולר. לצמיחה תרמה העלייה בפעילות פרסום באתרי תוכן וברשתות החברתיות - מגמה שהתחזקה מאד מאז פרוץ משבר הקורונה.
ההכנסות ממכירת פרסום למנועי חיפוש באינטרנט עלו ב-14% והסתכמו ב-52 מיליון דולר - בעיקר בזכות עלייה בחיפושים במנוע החיפוש בינג של מיקרוסופט. במהלך הרבעון השלישי גדל מספר החיפושים היומי הממוצע בכ-15% לעומת הרבעון המקביל והגיע ל-14.7 מיליון חיפושים ממומנים ביום.
מגמות אלה סייעו למניה בשנתיים האחרונות, שבמהלכן אנשים הסתגרו יותר בבתים והגבירו את השימוש בצריכת תכנים מקוונים. מתחילת השנה זינקה מניית פריון ב-92% ובתוך שנתיים השלימה עליה של 309% לשווי שוק של 2.65 מיליארד שקל.
מנכ"ל פריון נטוורק, דורון גרסטל אמר היום עם פרסום התוצאות כי "יכולתנו לייצר פרסום מגוון ויעיל סייעה לנו להגדיל את ההכנסה הממוצעת מקמפיין ב-30%, ולהעביר תקציבים לפורמטים קריאטיביים מתקדמים, במיוחד בווידאו ובטלוויזיות החכמות. הביקוש הגדל לפרסום בווידאו הוביל אותנו לרכישת וידאזו, המספקת פלטפורמת וידאו לאתרי תוכן."
תזרים המזומנים התפעולי של פריון עלה ברבעון שחלף ב-115% ל-14.2 מיליון דולר, והוא סייע להותיר את קופת המזומנים והפיקדונות לטווח קצר של החברה עם 156.2 מיליון דולר, ללא כל חוב.
פריון הודיעה ב-4 באוקטובר השנה על השלמת רכישת וידאזו מתל אביב תמורת 93.5 מיליון דולר. מתוך הסכום הזה שולמו 35 מיליון דולר במעמד סגירת העסקה. היתרה תשולם עד סוף 2023 בכפוף לעמידה ביעדים.
1 צפייה בגלריה
דורון גרסטל מנכל פריון נטוורק
דורון גרסטל מנכל פריון נטוורק
דורון גרסטל מנכל פריון
(צילום: אוראל כהן)